مهره مار

مهره مار

دختری هستم ۱۷ ساله تاکنون با هیچ پسری دوست نبودم، چون می‌دانم سرانجامی ندارد ولی متاسفانه یکی از اقوام؛ از همکلاسی‌های کلاس زبانش گرفته تا دوست پسرهای قبلی دوستاش. این آخری هم …گفته مهره مار دارد ولی ویژگی برجسته ای نسبت به سایر دخترها ندارد. خلاصه اصلا سابقه خوبی ندارد. تا حالا چندبارهم نصیحتش کردم ولی اثرش لحظه ای بوده … . ممنون میشم راهنماییم کنید.
پاسخ: جذب پسران متعدد توسط دوست شما به علت مهره مار داشتن وی نیست! بلکه به این علت است که ایشان ارزشی را که باید برای خود قائل باشند نیستند و خود را فرد ارزان قیمتی می دانند. روشن است که چیزی که ارزان باشد مشتری آن هم زیاد خواهد بود!! ضمن اینکه تمایل این افراد به دوست شما، بخاطر علاقه و لایق دانستن ایشان برای ازدواج نیست بلکه به علت خوش بودن در کنار هم است. طبعا چنین دختری با این تعدد روابط، در آینده گرفتار آسیب اخلاقی، روانی و خانوادگی خواهد شد.
آسیب اخلاقی به این خاطر که چنین روابطی پیش رونده هستند و روز به روز قبح ارتباط شکسته می شود
آسیب روانی به دلیل اینکه ایشان خام وعده هایی خواهد شد که تضمینی برای تحقق آنها نیست و ایشان سرمایه عاطفی خود را از دست رفته می دانند
آسیب خانوادگی از این روست که چنین فردی ممکن است بعد از ازدواج نیز به رفتارهای غلط خود ادامه دهد و…
اضافه کنید این موارد را؛
_ چه بسا ایشان با فرد مورد علاقه خود ازدواج نکنند و عدم رضایت از زندگی سبب لغزش های بیشتر وی شود
_ کاهش فرصت ازدواج موفق، حتی پسرهایی که تجربه رابطه با جنس مخالف را دارند، برای ازدواج دنبال دختری هستند که نجابت لازم را داشته باشد و نه دختری که روابط متعدد داشته است.
از این رو شایسته است ارتباط خود را با وی قطع یا کاهش دهید تا تدریجا تحت تاثیر ایشان قرار نگیرید.[1]
پی نوشت :
1- سایت شهر سوال، مشاوره و خانواده، تاريخ مراجعه: 28/7/93

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.