راهکار عملی خوش خلقی

راهکار عملی خوش خلقی

سلام میشه برای افرادی که بد اخلاق هستن یکسری راهکارهای عملی برای خلق خوش معرفی کنید مخصوصا بد خلقی با فرزندان برای افرادی که یاد نگرفتن محبت کنن و محبت ندیدن و الان باید محبت کنن
پاسخ :
سلام بر شما
1. خداوند به ما اراده داده است و قدرت تغییر در درجه اول باید به خود القا کنیم که می توانیم بهتر باشیم و خوش اخلاق.
2. توجه به فواید خوش اخلاقی : فهرستی تهیه کنید و روزی 3-4 بار مرور کنید.
3- توجه به ضررهای بد اخلاقی : فهرستی تهیه کنید و روزی 3-4 بار مرور کنید. یکی از ضررهای آن قیافه بد انسان موقع بد اخلاق بودن است وقتی با آن قیافه خود را در آینه ببینیم ازآن قیافه بدمان می آید. ضرر بدی صدور مجوز برای فرزند است او هم کمی قدرت پیدا کند همین طور با ما برخورد می کند.
4- با افراد خوش خو معاشرت کنیم.
5-اگر بد اخلاقی کردیم در برابر جمع از آن فرد عذر خواهی کنیم.
6- آیه والکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین را به خصوص هنگام خشم با توجه به معنای آن تکرار کنیم.
7- ذکر صلوات یادمان نرود.
8- موقع عصبانیت با خود قرار بگذاریم خود را کنترل کنیم و بین رفتار و گفتار خود و خشم مان فاصله بیندازیم با قدم زدن، نوشیدن آب، صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد و ذکر شریف و نورانی لا اله الاالله.
9. باطن ما نیز تحریف می شود از مرز فرشته بودن سر می خوریم به مرز سبع و حیوانیت. پادشاه ممکلت وجودمان قدرتش کم می شود و ما ارزش خود را از دست می دهیم بیشتر کارهایمان برای رضای شهوت و غضب خنک شدن دلمان است نه برای رضای خداوند.
10- به اطرافیان خود نگاه کنیم جایگاه افراد خوش خلق را بین دیگران ببینیم. در واقع بدخلقی مانند بوی بدی است که دیگران را از ما دور می کند و خوش خوی چون بوی دل انگیز است.
موفق باشید

پی نوشت :
منبع: وبلاگ زندگی آرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.