«خداي متعال

استاد سید محمدمهدی میرباقری:

«خداي متعال وقتي  به سجده بر خليفه خودش دستور مي دهد، اين خضوع و پذيرشِ ولايت، عين توحيد است. خداي متعال که به غيرتوحيد دستور نمي‌دهد!
لذا اگر خداي متعال «ولیّ» معين مي‌کند و مي‌گويد ولايت او را بپذيريد، دعوت به کفر نيست؛ دعوت به توحید است؛ اين همان جريان توحيد و پذيرش ولايت خداست. ? خداي متعال دستور مي‌دهد به پذيرشِ ولايت کسي که ولايتش مجراي ولايت خودش است و پذيرش ولايت خودش [منوط به] به پذيرش ولايت اوست.

من يک موقعي اين را عرض کردم که ذيل اين آيه «اسْجُدُوا ِلآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاّ إِبْليسَ» بعضی‌ها در کتابشان نقل کرده‌اند که “ابليس، غيور و موحد بود و از سر غیرتش سجده نکرد”!!
عنايت مي‌كنيد؟!
اول عيب این حرف [غلط] اين است که بگويند خدا دستور به کفر و شرک داده است! [در واقع] خدا را متهم می‌کنند! ملائکه و ملکوت عالم هم همه مشرك و بت‌پرست شده‌اند … جبرئيل رفوزه شده، ميکائيل رفوزه شده، ملکوتي‌ها همه رفوزه شده‌اند! و فقط ابلیس پيروز شده و موحد باقي مانده!!
در حالی که وجود مقدس اميرالمومنين (عليه‌السلام) در نهج‌البلاغه، در خطبه قاصعه [درباره ابلیس] می‌فرمايد: «.عَدُوُّ اللّهِ اِمامُ الْمُتَعَصِّبينَ وَ سَلَفَ الْمُسْتَكْبِرينَ»؛ دشمن خداست؛ امام تعصب و استکبار است…». ۸۳/۷/۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.