?آثار #قناعت در درمان #غم?

????????
#راههای_مبارزه_با_غم
#استادمحمدشجاعی

جلسه 55؛ مورخ94/10/12

?آثار #قناعت در درمان #غم?
?قناعت به معنای قانع بودن به مقدار نیاز، ضرورت و کفاف است. آدم قانع همواره احساس بی­نیازی می کند. چون هر چه سطح تعلقات به ماده بیشتر باشد سطح تعلقات نفس هم بیشتر خواهد شد. یعنی هر چه سطح آسایش بیشتر باشد، اضطراب و دلشوره و نگرانی هم بیشتر می شود و انسان فرصتی برای فوق عقل و بخش های الهی خود ندارد. لذا با قناعت است که جلوی نفس را می گیرد و می توانیم آرامش و شادی بیشتری کسب کنیم. ?

?روح قناعت؛ محرک انسان برای حرکت به سوی الله…?

?می‌دانیم که رابطه‌ی دنیا با آخرت، مثل رابطه‌ی رحم مادر با دنیاست. و نفسِ ما، مانند همان جنینی است که در حال آماده شدن برای تولد عظیم به آخرت است. «بدن» ما در این عالم، درست مانند همان جفتی که ارتباط میان جنین و رحم مادر را برقرار می‌کند. میان نفس ما و دنیا، رابطه ایجاد می‌نماید.

?تولد سالم و با تولد سالم و قوی؛ محصول تلاشِ نفس است که تمام طول عمر خود را صرف آماده شدن و کسب کمالات لازم برای شرایط زیستیِ آخرت است.

?اگر کسی به دنبال تولدی با شکوه و استقبال ملائک و سلاطینِ آخرت در لحظه‌ی تولدش به آخرت می‌باشد. باید از شرایط رحمی دنیا، استفاده‌ی صحیح کرده و کمالاتِ لازم را برای سعادتِ ابدی‌اش، کسب نماید. چنین کسی، قسمتِ اعظمِ عمر خود را صرف خودسازی (آماده کردنِ خودِ حقیقی برای تولد سالم) می‌نماید.

☝️فراموش نکنیم که ما واقعاً تا تولدمان به برزخ فاصله‌ای نداریم!!! فرصت چندانی برای تجهیز نفس‌مان برای یک تولد سالم به برزخ نداریم… و مهم‌تر اینکه اساساً زمان تولدمان را نمی‌دانیم… حال با این فرصتِ کم، آیا سرگرمی‌ها و مشغولیات بخش‌های پایینی، توجیه پذیر است؟
مطالعه ادامه مطلب در ?
montazer.ir/node/4647
?????????
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
telegram.me/montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.