امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمودند :

‍ منطقه 13
23 بهمن 95                                 در محضر استاد محمد شجاعی
امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمودند : «لاتَجْهَلْ نَفْسَكَ فَإنَّ الجاهِلَ مَعْرِفَةَ نَفْسِهِ جاهِلٌ بِكُلِّ شَيْ؛ هر کس خودش را نشناسد جاهل است به همه چیز».
رمز عبودیت تبعیت است و فلسفه دین عبودیت است. شاگردی که می خواهد شبیه استاد شود باید عبودیت و تبعیت داشته باشد و تنبلی هم نکند.
کسی که امان زمانش را نشناسد، به تعبیر پیامبر اسلام (صلوات الله علیه) به مرگ جاهلیت مرده است. مرگ جاهلیت یعنی کفر و نفاق و ضلال. لذا الله را باید شناخت و معرفت حاصل کرد. الله ←مثل العلی ← محمد و نور محمد,، بعد جبروت، ملکوت، ناسوت ← بعد برمی گردیم پیش خدا (یعنی قبلا اونجا بودیم.) تا آن نامه را در یافت کند.
اگر بخواهیم به الله برسیم باید خصوصیات الله را داشته باشیم. (جوشن کبیر بخوانید تا یاد بگیرید چطور شبیه من بشید)؛ پس ما به دنیا آمدیم تا اسم در یافت کنیم
کسی می تواند تمام اسماء را دارا باشد که بتواند ما را هدایت کند. به همین خاطر هم ولی فقیه را قبول داریم؛ چون در زمان غیبت هستیم.
امام خمینی (ره) در صحیفه جلد 21 و 28 فرمودند: «اگر مسئولان جامعه اسلامی به فکر زمینه ظهور امام زمان (علیه السلام) نباشد خائن و خطرناک است هرچند خدمت به مردم کند».
امام زمان (علیه السلام) فرمودند: «اگر دوچیز را امت من داشتم ظهور می کردم: همدلی و وفاداری». مثل زمان انقلاب که همه همدل و وفادار شدند خداوند امام و رهبر را به مردم داد و انقلاب شکل گرفت.
چنانکه قرآن کریم می فرماید: «يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ؛‌ روزی که هر کسی را با امامش محشور می کنند».
امام زمان (علیه السلام) از تو راضی هست یا نه! برای ظهور کمک کردی یا نه؟ پس برای حضرت تلاش کنیم و عضو وفادار پیدا کنیم.
قرآن انسان ها را به دو گروه (مؤمن و فاسق) تقسیم می کند. فاسق ها پنج گروه هستند:
1. برخی ها مثل سنگ (کالحجاره)؛
2. بدتر از سنگ (او اشد قسوه)؛
3 .برخی مانند چارپایان (کالانعام)؛
4. بدتر از حیوانات؛ چون حیوانات تسبیح و ذکر و نماز آگاهانه دارند. حیوانات امانت دار هستند، غیرت ناموسی دارند … خیلی از انسان ها ندارند.
5. برخی ها هم شیطان صفت هستند؛ یعنی هر چیزی که مانع رسیدن به  فوق عقل والله شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.