? تسبیحات حضرت زهرا علیها السلام‏ ?

? تسبیحات حضرت زهرا علیها السلام‏ ?
#راز_نماز

⭕️?  از بهترین تعقیبات نماز، تسبیحات حضرت زهرا علیها السلام است. این ذكر عالى را رسول خدا صلى الله علیه و آله به دختر گرامى ‏اش آموخت:
34 مرتبه «اللّه اكبر»، 33 مرتبه «الحمدللّه» و 33 مرتبه «سبحان اللّه». این صد بار ستایش خدا به بزرگى و شكر نعمت‏ هایش و تنزیه و تقدیسش، به فرموده امام صادق علیه السلام از هزار ركعت نماز مستحب، نزد خدا برتر است. (مستدرك الوسائل، ج1، ص336)
این تسبیحات در كتب اهل سنّت نیز آمده است.(صحیح ‏مسلم، ج‏1، ص‏418)

❌ امام باقر علیه السلام فرموده است: در میان ستایش‏ ها، بهتر از تسبیحات حضرت زهرا علیها السلام نیست، و اگر مى‏بود، رسول خدا به فاطمه علیها السلام تعلیم مى ‏داد. (وسائل‏ الشیعه، ج4، ص1024)

✅ همان گونه كه در روایات، سجده بر تربت سید الشهدا مورد تأكید قرار گرفته است، داشتن تسبیح 34 دانه ‏اى از خاك مزار امام‏حسین ‏علیه السلام نیز ثواب بسیار دارد، و حتّى گرداندن آن بدون ذكر هم با ارزش است. (جواهرالكلام، ج10، ص405) زیرا الهام بخش فرهنگ جهاد و شهادت و قیام براى خداوند است. آنچه لازم است، تأنّى، تأمّل وتوجّه در این تسبیحات است. تنها نباید چرخش سریع زبان و كلماتى تند و نامفهوم باشد. این تسبیحات، هر چه با وقار و با توجّه به معناى این سه ذكر مهمّ باشد، نزد خدا با ارزش‏تر و براى انسان سازنده‏ تر است.

? کتاب راز نماز، محسن قرائتی
___________________
http://telegram.me/joinchat/BjiOnTvUkEu7JDBJghtP1A

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.