سخنان آیت الله بهجت(ره):

خداوند انسان را طوری آفریده

آیت الله بهجت (ره): خداوند انسان را طوری آفریده که می تواند از راه عبودیت و بندگی خالص از مقام ملائکه گام فراتر نهد و مقامات انبیاء و اولیاء را کسب نماید. اسباب غفلت و نسیان از یاد و ذکر خداوند را خود ما فراهم می کنیم … در اثر محاسبه و مراقبت  عیب کار آشکار می گردد.

ادامه نوشته »

آیت الله بهجت (ره)

آیت الله بهجت (ره): ما باید در این فکر باشیم که چگونه    می توانیم یک امضاء و تأیید از مولایمان حضرت ولی عصر (عج) بگیریم . یعنی چگونه درس بخوانیم و چگونه رفتار کنیم که مولایمان ما را امضاء و تأیید کند.

ادامه نوشته »

34- چند توصیه ایت الله بهجت(ره) :

 چند توصیه ایت الله بهجت(ره) : برای دوری از ریا : لاحول و لاقوه الا بالله زیاد بگویید برای درمان عصبانیت : زیاد صلوات بفرستید برای تمرکز فکر زیاد: لا اله الا الله بگویید برای رفع اختلاف زوجین : صدقه متعدد بدهید برای دفع شر وبلا بخوانید : أللهم صل علی محمد و آله و أمسک عنا السوء

ادامه نوشته »

33- آیت الله بهجت(ره) :

 آیت الله بهجت(ره) : برای محفوظ ماندن هر صبح و غروب سه بار بگوید: أللهم اجعلنی فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید (خداوندا ، مرا در زره قوی و نگهدارنده خود ، که هر کس را بخواهی در آن قرار می دهی قرار بده)

ادامه نوشته »

32- آیت الله بهجت(ره) :

 آیت الله بهجت(ره) : جهت استجابت دعا این امور لازم است : ثنا وتعظیم و تمجید حضرت حق تعالی ، اقرار به گناهان و اظهار ندامت از آن (توبه ) ، صلوات بر محمد وآل محمد (ص) ، بکاء و گریه بعد از این ها ، درخواست حاجت کند. البته اگر این مطالب در سجده باشد ، مناسب تر است …

ادامه نوشته »

31- آیت الله بهجت(ره) :

 آیت الله بهجت(ره) : دعا های وارده در امکنه و ازمنه خاص ( مکانها و زمانهای مخصوص ) اختصاصی نیست ، به گونه ای که نتوان در وقت و یا جای دیگر خواند ، بلکه این گونه دستورها به نحوه تعدد مطلوب است.

ادامه نوشته »

30- آیت الله بهجت(ره) :

آیت الله بهجت(ره) : اگر درست به قرآن عمل می کردیم ، با عمل خود دیگران را جذب می کردیم ، زیرا مردم غالباً خواهان و طالب نور هستند ، قرآن ، انسان را به غایت کمال انسانی می رساند . ما قدر دان قرآن و عدیل آن: اهل بیت(ع) نیستیم .

ادامه نوشته »

29- آیت الله بهجت(ره) :

 آیت الله بهجت(ره) : بگرفت آب و رنگ ز فیض حضور تو           هر گل در این چمن که سزاوار دیدن است از وظایف منتظران درخواست معرفت امام (عج) از خدا می باشد. معرفت امام کلید تمام ابواب خیر و سعادت و رحمت است و دعا یکی از مهمترین ابواب جهت کسب معرف است.

ادامه نوشته »

28- آیت الله بهجت(ره) :

 آیت الله بهجت(ره) : اگر ما به اندازه ای که بچه به مادرش اطمینان دارد به خداوند اطمینان داشتیم، و می دانستیم که هر چه از او بخواهیم می دهد، هیچ مشکلی نداشتیم و همه ی کارهایمان درست می شد.

ادامه نوشته »