پاورقی : . 1 روم ، . 30
طوری و قانون شرع را طوری ديگر مقرر نفرموده . هماهنگی آندو را صريحا در
يك آيه قرآن ذكر میكند :
" « فأقم وجهك للدين حنيفا فطره الله التی فطر الناس عليها لا تبديل
لخلق الله »" ( 1 )
چهره خود را به سوی اين دين ثابت نگهدار . اين دين مبنايی محكم و خلل
ناپذير دارد و آن فطرت و سرشتی است كه خداوند مردم را بر آن سرشت
آفريده . قانون آفرينش تغيير ناپذير است .
پس گذشته از بيان قرآن كريم ، خود نظام خلقت گواه صادقی است بر
اينكه آفرينش ، انسان و اين مواهب را برای يكديگر آفريده است . نوزاد
را كه تازه از مادر متولد میشود در نظر بگيريد . اين نوزاد در چه حالی
است ؟ چقدر میتواند خودش برای خودش تلاش كند ؟ چه غذايی را میتواند
بخورد ؟ معده او چه نوع غذايی را كه میتواند هضم كند ؟ از آن طرف ببينيد
خداوند دو منبع غذايی به نام دو پستان روی سينه مادر قرار داده و همينكه
تولد طفل نزديك میگردد ، تدريجا با وضع حيرت انگيزی بهترين ماده مناسب
با جهاز هاضمه كودك در آنجا ساخته میشود و همينكه متولد شد از غذای
آماده استفاده میكند . آيا میتوان گفت در قانون خلقت هيچ رابطهای بين
كودك و احتياجات كودك از يك طرف و بين ساختمان عجيب پستان و شير از
طرف ديگر ، و حتی بين دكمه مخصوص سرپستان و بين لبهای كوچك كودك ،
نيست ؟ آيا آن شيرها مال آن طفل نيست ؟
پاورقی : . 1 روم ، . 30 |