آمده باشد . مثلا شما يك وقت از اين جهت خود را صاحب فلان خانه می‏دانيد
كه آن خانه را خودتان ساخته‏ايد ، و يك وقت هست كه از آن جهت آن را
متعلق به خود می‏دانيد كه آن كسی كه اول اين خانه را ساخته برای شما و به‏
قصد شما ساخته است ، در موقع اقامه دعوی می‏گوييد اين خانه مال من است‏
زيرا فلانی برای من ساخته است .
مطالعه در آثار آفرينش با اين نظم و ترتيب و تطبيق بسيار حيرت‏
انگيزی كه در عالم هست نشان می‏دهد كه واقعا و در متن خلقت بعضی‏
موجودات برای بعضی ديگر به وجود آمده‏اند . نوزاد و دستگاه شير سازی و
شير دهی مادر دو دستگاه مختلف و غير مرتبط اند ، اما دقت در جهازات و
نيازهای كودك و تجهيزات خارق العاده شير سازی و شير دهی و انطباق ايند
و بر يكديگر ، يعنی كمال تناسب ميان شير مادر و دستگاه هاضمه كودك ،
می‏رساند كه ايند و در متن خلقت با يكديگر مرتبط اند . آن دستگاه مفصل‏
برای آماده ساختن شير ، و شير برای كودك به وجود آمده است . به هيچ وجه‏
نمی‏توان احتمال داد كه هدفی در به وجود آمدن پستان و ساخته شدن شير نبوده‏
، به طور مسلم اين شير برای همين طفل به وجود آمده . در متن واقع ، يك‏
پيوستگی مخصوص بين اجزای خلقت هست كه آنها را به يكديگر تطبيق می‏دهد .
تا طفل ، طفل است و قادر به تحصيل روزی و تهيه آن نيست روزی او را
آماده در پهلويش يعنی در پستان مادر قرار می‏دهد ، تدريجا كه قدرت‏
بيشتری پيدا می‏كند و دست و پايی پيدا می‏كند كه راه برود و عقل و تشخيص‏
پيدا می‏كند كه با كنجكاوی می‏تواند روزی خود را به دست آورد ، ديگر روزی‏
او به آن آمادگی اول نيست ، مثل اينكه روزی را بر می‏دارند به نقطه‏ای‏