بود ، احيانا به يكديگر تنه می‏زدند فرمود بهتر اينست كه زنها از وسط
حركت كنند مردها از كنار يا شايد عكسش را فرمود پيغمبر اكرم خوش‏
نداشت كه اين حركت به صورت اختلاط باشد منطق صحيح همين است .
بنابراين شركت زن در فعاليتهای اجتماعی ملازم اينست كه در شرائطی كه‏
فتنه انگيز است مثل ازدحامها [ اختلاط نباشد و حريم رعايت شود ] البته‏
در غير ازدحام اشكالی ندارد مثلا در اتوبوس زنها نشسته اند ، مردها هم‏
نشسته اند ، ازدحام نباشد اشكالی ندارد من هميشه حتی در كتاب مسئله‏
حجاب اعتراض كرده ام به طرز زيارت رفتن در اعتاب مقدسه كه از قديم هم‏
معمول بوده زن و مرد قاطی می‏روند بعد به يكديگر فشار می‏آورند ولو اينكه‏
در حرم امام رضا باشد كار درستی نيست در قديم الايام زيارتگاهها اينقدر
شلوغ نبوده ولی در اين سالها كه اينقدر شلوغ شده حق اينست كه ساعاتی را
مثلا پيش از ظهر را به مردها و بعدازظهر را به زنها اختصاص بدهند يا
بالعكس ، يك چنين كاری بكنند لااقل در مواقع ازدحام چنين كاری بكنند اين‏
طرز زيارت رفتن با روح اسلامی چندان سازگار نيست پس ما نه از آن طرف‏
بيفتيم و نه از اين طرف ما بايد حد وسط و حد اعتدال را حفظ كنيم اسلام‏
دين معتدل است .
پيغمبر اكرم زنها را در جنگها شركت می‏داد ولی آنها كاری را كه بيشتر
متناسب با زنها بود انجام می‏دادند احيانا در يك مواقع شدت زنها هم‏
شمشير بر می‏داشتند چنانكه در جهاد اسلامی اگر موقع دفاع بشود ، زن و مرد و
كوچك و بزرگ ، همه بايد شركت بكنند و شركت می‏كنند ولی رسول اكرم حتی‏
الامكان زنها را به كارهای متناسب با خودشان مثل پانسمان كردن می‏گماشت‏
نسيبه جراحه