دستور جديد نيست ، مورد خاص و مصداق خاص است . چرا شرايط پيروزی حتما
فراهم باشد ؟
صفحه 133 :
مورخان مينويسند : امام حسين ( ع ) روز ترويه 8 ذی الحجة ، احرام حج
بست تا مثل حجاج ديگر بعرفات برود ، ولی ناگهان احساس خطر كرد و از
رفتن بعرفات و اعمال حج منصرف شد و عمرهای بجا آورد و از احرام بيرون
آمد و بسوی كوفه حركت فرمود تا بدست عمال يزيد گرفتار نشود .
باوری نيست كه امام در چند ساعت تصميم بگيرد و خودش و همراهانش در
ظرف چند ساعت راهی مسافرت شوند .
صفحات 133 و 134 :
نتيجه بحث اين شد كه حديث " « اخرج فان الله قد شاء ان يراك قتيلا »
" نه سند معتبری دارد و نه معنای صحيح و قابل قبولی .
در معنايش از نظر جمله « ان الله قد شاء » . . . اشكالی نيست .
اشكالی اگر هست در سند و ساير مضامين است .
صفحه 135 :
ولی آيا كشتن حسين بن علی ( ع ) چگونه ممكن است باعث ترويج دين و
پيشرفت اسلام شود ؟ اين مشكلی است كه هنوز برای ما حل نشده . آيا وجود
امام حسين ( ع ) مانع پيشرفت نيروهای اسلام بود كه با كشتن
|