ابراز خيالاتشان در عداوت بنیهاشم و اولاد محمد ( ص ) دقيقهای فروگذار
ننمود " ( ص 26 ) .
درباره طفل شيرخوار گفته است : " با آنهمه مصائب جانكاه و افكار
متراكمه و عطش و كثرت جراحات ، باز هم از مقصد عالی خود ( تحريك
احساسات ) صرف نظر ننمود و با اينكه میدانست بر فرزند صغيرش ، بنی
اميه رحم نخواهند كرد ، محض بزرگ ساختن مصائب ، خود او را بر سر دست
گرفته به ظاهر التجای آب برايش كرد و با تير جواب شنيد . "
35 - آقای صالحی در بخش آخر كتاب خود ص 309 مغالطه میكند و میگويد :
" ما معنی صحيح و قابل قبولی برای اين تعبير : " با كشتن امام حسين
اسلام زنده شد " تصور نمی كنيم ، چه زنده شدن اسلام به معنی عمل كردن به
احكام اسلام باشد و چه به معنی فتوحات اسلامی باشد و چه به معنی ضعف
حكومت بنی اميه باشد و چه به معنی متشكل شدن شيعه باشد و چه به معنی
رسوا شدن بنی اميه باشد . چگونه ممكن است با كشتن رئيس اسلام و حافظ
قرآن ، اسلام زنده بشود ؟ ! " .
36 - آقای صالحی مینويسد : " عبيدالله از عمر سعد فرمان را مطالبه كرد
و عمر نمیداد و مسئوليت را به گردن عبيدالله میانداخت " .
عثمان بن زياد گفت : " دوست داشتم همه فرزندان زياد تا قيامت ذليل
باشند و حسين بن علی كشته نشود " . ( طبری ، جلد 4 ، ص 375 ) .
" مرجانه " مادر ابن زياد گفت : " يا خبيث قتلت ابن
|