ايضا صافی : " القمی : آيات الله هم الائمة عليهم السلام " .
ظاهرا مقصود از آيات اعم است از آيات تدوينی و آيات تكوينی الهی ،
اعم از شخصيتها مانند ائمه عليهم السلام يا حوادث تاريخی كه آيات تكوينی
الهی میباشند . تواريخی كه مظهر و مجلای روح ايمان است نيز جزء آيات
الهی میباشند .
تفسير صافی ، ذيل آيه : « و اذا رأيت الذين يخوضون فی آياتنا فاعرض
عنهم حتی يخوضوا فی حديث غيره ». . . ( انعام / 68 ) میگويد : العياشی
: عن الباقر عليه السلام فی هذه الاية قال : « الكلام فی الله و الجدال فی
القرآن . قال : منه القصاص » ( 1 ) .
ايضا " صافی " ذيل آيه فوق : " فی العلل : عن السجاد ( ع ) : « ليس
لك ان تقعد مع من شئت لان الله تبارك و تعالی يقول : « و اذا رايت
الذين يخوضون » . . . " ( 2 ) .
خلاصه بحث در وظيفه توده :
الف - بحثی اسلامی و اخلاقی درباره اينكه هر چيزی كه
پاورقی :
> حرام فرموده پرهيز كند ، و از آنچه برايش حلال نيست و خداوند نهی
فرموده و از شنيدن آنچه خدا را به خشم میآورد دوری جويد ، و در اين مورد
فرموده : و بر شما اين دستور فرستاد كه . . . ] .
1 - [ فرمود : مراد ، سخن درباره ذات خدا و كشمكش در مورد قرآن است
. و فرمود : و از آنجمله افسانه سرايان هستند ] .
2 - [ فرمود : اختيار با تو نيست كه با هر كس خواستی نشست و برخاست
كنی ، زيرا خدای تبارك و تعالی میفرمايد : و چون ديدی كسانی را كه در (
مسخره و تكذيب كردن ) آيات ما فرو میروند . . . ] .