پاورقی : . 1 غيب انقلاب .
پستتر را منحصرا زندگی در نظام به اصطلاح سرمايهداری قرار دادهايد و
آخرت را كه به " نظام برتر " ترجمه كردهايد ، به معنی نظام عادلانه
سوسياليستی ، كه بعد از اين نظام برقرار خواهد شد ، دانستهايد .
آيا واقعا شما خود باور داريد كه منظور از آخرت در قرآن ، نظام برتر
از زندگی در همين جهان است ؟ يعنی مقصود از دنيا ، زندگی در نظام
سرمايهداری و مالكيت است و مقصود از آخرت ، زندگی در نظام تكامل يافته
سوسياليستی است ؟ آيا اينها ملعبه قرار دادن قرآن نيست ؟ اگر نيست پس
چيست ؟
شما جمله " « و يقيمون الصلوه » " را اين طور تفسير كردهايد :
" آنان برای تحقق ايمان خود ، آن پيوستگی را كه در زبان مذاهب ، نماز
خوانده میشود بر پای میدارند " .
آنگاه چنين گفتهايد :
" اين نشانه تنگ نظری و محدود نگری مفسرين و مترجمين است كه كلماتی
از اين قبيل را از معنای عام خود بازداشته و محدود و محصور ساختهاند ،
زيرا معنی " صلوه " از نظر لغوی آن نماز نيست . نماز شكل خارجی اين
پيوستگی و ارتباط بين عناصر انقلابی همراه و نمودهای برتر و قوانين حاكم
بر آفرينش است . . . قرآن با انتخاب اين كلمه به يكی ديگر از اصول كلی
در همه انقلابات ، چه توحيدی و چه غير توحيدی ، توجه كرده ، منتها در
انقلاب توحيدی ، اين اصول به نحو جالب تری خودنمايی میكند كه به روزگار
غيب انقلاب ، بايد بين عناصر انقلابی پيوستگی ، چه از نظر فكری و
ايدئولوژيكی و چه از نظر عملی و پايگاههای انقلابی و نحوه اجرای تاكتيكها
، حكمفرما باشد . . . ديدگاه باز كادر رهبری حزب توحيدی نه تنها لازمه
ايمان به غيب ( 1 ) را برپا داشتن اين پيوند و رابطه و مستحكمتر ساختن
هر چه بيشتر آن میداند ، بلكه میخواهد اين رابطه از سطح عناصر انقلابی
مؤمن نسبت به
پاورقی : . 1 غيب انقلاب . |