عناوين و اسامی مختلف تحقير میشود میبينيم ملت ما به چيزی كه اعتنا
ندارد عمل است مثلا پيش خودش خيال میكند كه اگر بتوانم در حرم حضرت
رضا عليه السلام يا در حرم امام حسين عليه السلام يك جا قبری پيدا كنم ،
اين جانشين همه چيز حساب میشود اين كجا و فكر اسلام كجا ! آيا مردمی كه
فكر میكنند كه اگر در عمرشان هر كار كردند ، كردند ، ولی بعد از فوتشان
در پائين پای حضرت رضا عليه السلام دفن شدند ، همه كارها يكجا ناديده
گرفته خواهد شد ، روی سعادت را میبينند ؟ فكر نمیكند كه اگر تو در پائين
پای حضرت رضا عليه السلام میخواهی دفن شوی هارون الرشيد هم در پائين پای
حضرت رضا عليه السلام مدفون است ، پس يكی از كسانی كه بايد از مجازات
الهی مصون بماند هارون الرشيد است پس چرا وقتی كه از بالای سر حضرت
میخواهی رد شوی میگوئی بر هارون و مأمون لعنت اين را میگويند يك فكر
مسخ شده و مرده اينكه میگوئيم احياء تفكر اسلامی ، يكی از مواردش اين
است كه در مسئله عمل ، فكر ما بايد زنده بشود ، بايد بفهميم اسلام دين
عمل است ، دين وابستگیهای خيالی نيست .
مسئله بست
اسلام بست ندارد . در قديم بست بود و خوب شد آن بستها ور افتاد كسی
كه جرمی مرتكب میشد و مأمورين میخواستند او را بگيرند ، میرفت به خانه
يك مرد متنفذ ، يك عالم روحانی و آنجا مینشست و هيچ قدرتی نمیتوانست
او را از بست خارج كند جرم مرتكب شده بود و به حكم قانون عرفی و قانون
شرعی بايد محاكمه و