مجازات شود ، ولی نه ، آقا رفته در فلان خانه بست نشسته ، و چه كسی‏
جرئت می‏كند او را از بست بيرون بياورد ؟ ما خيال می‏كنيم در دستگاه الهی‏
هم از اين بستهای موهوم وجود دارد ! نه ، اينجور نيست .
قسم به خود حسين بن علی عليه السلام اينجور نيست . قسم به خود حضرت‏
رضا عليه السلام اينجور نيست اصلا اين خلاف فكر حسين بن علی عليه السلام‏
است ، خلاف فكر علی بن ابيطالب عليه السلام است خلاف فكر حضرت رضا
عليه السلام است آنها در همه عمرشان ، در زندگی خودشان اين حرفها را
نپذيرفتند ، آيا در مماتشان می‏پذيرند ؟ ! شما وقتی " نهج البلاغه " را
مطالعه می‏كنيد می‏بينيد در اين كتاب دو مطلب است كه هی تكرار می‏شود :
" تقوی " و " عمل " ما چشمهايمان را می‏بنديم و می‏گوئيم اينها را قبول‏
نداريم ما نه به " تقوی " اعتقاد داريم و نه به " عمل " ، يك عمر
زندگی می‏كنيم بدون تقوی و عمل ، بعد وصيت می‏كنيم كه ما را ببرند در نجف‏
دفن كنند ، كارمان درست می‏شود !
دو حديث در همين زمينه از رسول اكرم صلی الله عليه وآله وسلم بخوانم ،
رسول اكرم صلی الله عليه وآله وسلم در روزهای اول بعثتشان كه آيه نازل شد
: « و انذر عشيرتك الاقربين »( 1 ) . بنی‏هاشم را جمع كرد و فرمود :
بنی‏هاشم ! بنی‏عبدالمطلب ! نبينم كه در روز قيامت مردم ديگر بيايند در
محضر عدل پروردگار با توشه عمل صالح ولی شما بيائيد و اتكالتان به من‏
باشد و بگوئيد پيغمبر از ما است كه اين به حالتان فايده نخواهد بخشيد ،
و از اين بالاتر در روايت است كه پيغمبر اكرم صلی الله عليه وآله وسلم‏
رو می‏كند به يگانه فرزند عزيزش وجود مقدس صديقه طاهره سلام الله عليها
آن كسی

پاورقی :
1 - سوره شعرا ، آيه . 214