پاورقی : 1 - كافی جلد 5 ، صفحه 521 و وسائل جلد 3 ، صفحه 24 و تفسير صافی و تفسير در المنثور سيوطی جلد 5 صفحه 40 ذيل همين آيه . اين نكته بايد يادآوری شود كه معمولا اين حديث كه از جريان باز بودن بناگوش و دور گردن زنی و نگاههای شهوت آلود و عمدی مردی حكايت میكند
در كتب اهل حديث و مفسرين به عنوان شأن نزول آيه " قل للمؤمنينيغضوا ». . . " آورده میشود و در ابتدا چنين به نظر میرسد كه با آيه " و قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن »" سر و كاری ندارد و حال آنكه اين دو آيه باهم نازل شدهاند و همچنانكه آيه اول تكليف نگاه مرد را روشن
میكند آيه دوم به مفاد " و لا يبدين زينتهن الا ما ظهر منها و ليضربنبخمرهن علی جيوبهن »" تكليف زنان را روشن میكند . ظاهرا به همين جهت است كه در تفسير صافی اين حديث را ذيل آيه دوم نقل كرده است . استدلال ما بدين حديث در اينجا نيز بر همين اساس است .