12 - « او الطفل الذين لم يظهروا علی عورات النساء »- كودكانی كه از
امور جنسی بی‏خبرند ، يا توانائی كار زناشوئی ندارند .
در موارد ذكر شده تنها چهار مورد اخير قابل بحث است :

الف - زنان ( نسائهن )

در اين كلمه سه احتمال داده شده است :
1 - اينكه مراد زنان مسلمان هستند . مفهوم آيه ، بنابراين قول اينست‏
كه زنان غير مسلمان نامحرم می‏باشند و زن مسلمان بايد خود را از ايشان‏
بپوشاند .
2 - اينكه مراد مطلق زنان است خواه مسلمان يا غير مسلمان .
3 - اينكه مراد زنهائی است كه در خانه هستند مانند زنان خدمتكار .
مفهوم اين تفسير اينست كه هر زنی به غير از زنان داخل خانه به ساير زنان‏
نامحرم است . اين احتمال به كلی مردود است زيرا يكی از مسلمات و
ضروريات اسلام اينست كه زن به زن محرم است .
احتمال دوم نيز ضعيف است زيرا كه در اين احتمال نكته‏ای برای اضافه "
نساء " به ضمير وجود ندارد ولی طبق احتمال اول نكته اين اضافه اينست كه‏
زنان كفار ، بيگانه هستند و از خودشان نمی‏باشند .
حقيقت اينست كه احتمال اول قويترين احتمالات است و رواياتی هم بر
طبق آن وارد شده كه برهنه شدن زن مسلمان