مردم آنرا مباح شمارند همچنانكه دوست دارد هر چه را نهی كرده است ناروا
به شمار آورند .
ممكن است نظر من اشتباه باشد . مكرر گفته‏ام كه در اينگونه مسائل كه‏
مسأله فرعی است ، هر كس بايد فتوای مرجع تقليد خود را بخواهد و عمل كند
. ولی از نظر آنچه به نام مصلحت انديشی عنوان می‏شود كه می‏گويند مصلحت‏
نيست گفته شود هر چند حقيقت باشد . عقيده من برخلاف اين مصحلت انديشی‏
است . من مصلحت را در گفتن حقيقت می‏دانم . آنچه مصلحت ايجاب می‏كند
جز اين نيست كه بايد اين خيال را از سر زنان امروز خارج كنيم كه می‏گويند
حجاب در عصر حاضر غير عملی است ، ثابت كنيم كه حجاب اسلامی كاملا منطقی‏
و عملی است .
ثانيا كوشش كنيم كه در فعاليتهای فرهنگی ، اجتماعی ، بهداشتی ،
واحدهای اختصاصی برای زنان به وجود آوريم و با فعاليتهای مختلط و واحدهای‏
مختلط كه تقليد احمقانه‏ای از اروپائيان است مبارزه كنيم . تنها در اين‏
صورت است كه زنان شخصيت واقعی خود را باز خواهند يافت و به نام آزادی‏
و مساوات ابزار و بازيچه و احيانا وسيله اطفاء شهوت مردان قرار نخواهند
گرفت .