نمی‏توانسته‏اند كنيز بودن را عذر خود قلمداد كنند .
احتمال ديگری كه در معنای اين جمله داده شده اين است كه وقتی زن‏
پوشيده و سنگين از خانه بيرون رود و جانب عفاف و پاكدامنی را رعايت‏
كند ، افراد فاسد و مزاحم ، جرأت نمی‏كنند متعرض آنها شوند .
بنا به احتمال اول معنی جمله : " « ذلك ادنی ان يعرفن فلا يؤذين » "
اينست كه بدينوسيله شناخته می‏شوند كه آزادند نه كنيز ، پس مورد آزار و
تعقيب جوانان قرار نمی‏گيرند . ولی بنا به احتمال دوم معنی جمله اينست‏
كه بدينوسيله شناخته می‏شوند كه زنان نجيب و عفيف می‏باشند . و بيمار دلان‏
از اينكه به آنها طمع ببندند چشم می‏پوشند زيرا معلوم می‏شود اينجا حريم‏
عفاف است ، چشم طمع كور ، و دست خيانت كوتاه است .
در اين آيه حدود پوشش بيان نشده است . از اين آيه نمی‏توان فهميد كه‏
آيا پوشيدن چهره لازم است يا نه ؟ آيه‏ای كه متعرض حدود پوشش است آيه‏
31 سوره نور است كه قبلا درباره آن بحث شد .
مطلبی كه از اين آيه استفاده می‏شود و يك حقيقت جاودانی است اينست‏
كه زن مسلمان بايد آنچنان در ميان مردم رفت و آمد كند كه علائم عفاف و
وقار و سنگينی و پاكی از آن هويدا باشد و با اين صفت شناخته شود ، و در
اينوقت است كه بيمار دلان كه دنبال شكار می‏گردند از آنها مأيوس می‏گردند
و فكر بهره‏كشی از آنها در مخيله‏شان خطور نمی‏كند . می‏بينيم كه جوانان‏
ولگرد هميشه متعرض زنان جلف و سبك و لخت و عريان