" . و همين مطلب " بحث و تحصيل " در آخر فصل قبل برای رفع اين اشكال‏
بود كه كسی ممكن است به فاعل بودن طبيعت اشكال كند كه اگر

پاورقی :
1 - در اينجا و در مبحث قوه و فعل ، چنانكه يادم هست ، سه چهار برهان‏
بيشتر ذكر نمی‏كند . در جاهای ديگر " اسفار " براهين ديگری هم ذكر كرده‏
كه ما انشاء الله آنها را هم ذكر می‏كنيم . ايشان رساله‏ای به نام " رساله‏
الحدوث " دارد كه در مجموعه رسائل ايشان به چاپ سنگی قديم چاپ شده .
در آنجا چنانكه يادم هست ، براهين حركت جوهری جمع شده است . در "
شواهد الربوبيه " هم شايد بهتر از اينجا جمع شده باشد .