است و تا زمان شيخ ، مسأله بيش از آن مطرح نبوده . حق اين بود كه شما
مسأله را با ديد بالاتری كه پاسخ غزالی نيز باشد طرح می‏كرديد . بله ، روی‏
آن ديد تقدم چيزی غير از زمان بر زمان به نحو تقدمی شبيه همين تقدم زمانی‏
، لا يعقل است . اما يك مسأله ديگر هم اينجا داريم . مگر اينكه مرحوم‏
آخوند بگويد فعلا آن مسأله ديگر برای ما مطرح نيست . ما بحث در حدوث‏
عالم نمی‏كنيم ، بحث ما درباره زمان است و اين حرفی كه گفته‏اند بر زمان‏
چيزی ديگری هم غير از ذات باری تقدم دارد ، آن را می‏خواهيم نفی كنيم .
فعلا ما در مقام اصل مطلب نيستيم .
در همان حدی كه ايشان اينجا طرح كرده‏اند دو دليل بر مطلب ذكر می‏كنند
كه در جلسه آينده به دلايل ايشان می‏پردازيم .