برهان خود را كه همان شهيد و شخصيت انقلابی كشته شده در راه خداست ،
بياوريد .
اولا اين آيه دنباله آيه ديگری است و هر دو مربوط به قيامت است . آيه‏
قبل اين است :
« و يوم يناديهم فيقول اين شركائی الذين كنتم تزعمون ».
روزی كه خداوند مشركان را ندا می‏كند كه شريكانی كه برای من گمان‏
می‏برديد كجايند .
ثانيا معنی " « نزعنا »" اين است كه جدا می‏كنيم ، نه اينكه او را
می‏شورانيم و برمی‏انگيزانيم .
ثانيا " شهيد " در اين آيه به معنی كشته شده در راه خدا نيست ، به‏
معنی گواه بر اعمال است كه قرآن هر پيامبری را گواه بر اعمال امت‏
می‏خواند . در قرآن حتی يك مورد هم نمی‏توان يافت كه كلمه " شهيد " به‏
معنی رايج امروز يعنی " كشته شدن در راه خدا " آمده باشد . البته شهيد
به معنی رايج امروز در زبان رسول خدا و ائمه اطهار آمده اما در قرآن‏
نيامده است . پس می‏بينيم كه چگونه آيات قرآن برای اينكه يك انديشه‏
نامربوط ماركسيستی توجيه شود ، مسخ می‏گردد .
رابعا : در مورد هدف پيامبران كه چيست ، آيا هدف اولی و اصلی اقامه‏
عدل و قسط است ، يا هدف اولی برقراری پيوند ايمان و معرفت ميان بنده و
خدا ، و يا هر دو يعنی پيغمبران از نظر هدف " ثنوی " هستند و يا شق‏
ديگری در كار است ، در گذشته در بحث