برهان خود را كه همان شهيد و شخصيت انقلابی كشته شده در راه خداست ،
بياوريد .
اولا اين آيه دنباله آيه ديگری است و هر دو مربوط به قيامت است . آيه
قبل اين است :
« و يوم يناديهم فيقول اين شركائی الذين كنتم تزعمون ».
روزی كه خداوند مشركان را ندا میكند كه شريكانی كه برای من گمان
میبرديد كجايند .
ثانيا معنی " « نزعنا »" اين است كه جدا میكنيم ، نه اينكه او را
میشورانيم و برمیانگيزانيم .
ثانيا " شهيد " در اين آيه به معنی كشته شده در راه خدا نيست ، به
معنی گواه بر اعمال است كه قرآن هر پيامبری را گواه بر اعمال امت
میخواند . در قرآن حتی يك مورد هم نمیتوان يافت كه كلمه " شهيد " به
معنی رايج امروز يعنی " كشته شدن در راه خدا " آمده باشد . البته شهيد
به معنی رايج امروز در زبان رسول خدا و ائمه اطهار آمده اما در قرآن
نيامده است . پس میبينيم كه چگونه آيات قرآن برای اينكه يك انديشه
نامربوط ماركسيستی توجيه شود ، مسخ میگردد .
رابعا : در مورد هدف پيامبران كه چيست ، آيا هدف اولی و اصلی اقامه
عدل و قسط است ، يا هدف اولی برقراری پيوند ايمان و معرفت ميان بنده و
خدا ، و يا هر دو يعنی پيغمبران از نظر هدف " ثنوی " هستند و يا شق
ديگری در كار است ، در گذشته در بحث
|