شاخ شيطان
از جمله شيطان صفتانى كه در اين زمان بروز كرده اند و
قتل و غارت و كشتارشان ، جنايت و ضربه زدن به اسلام و قرآن و توحيدشان ، بر هيچ
كس پوشيده نيست ، فرقه وهابى هاى مرتد و گمراه كننده مى باشند كه بر كشور حجاز
حكومت مى كنند و بر حرمين شريفين تسلط دارند.
در خبر است كه : در شب هفدهم ماه مبارك رمضان كه پيغمبر صلى الله عليه و آله به معراج
تشريف برد و همه جا را ديد و در همان شب مراجعت فرمود. صبح آن شب ، شيطان خدمت آن
سرور مشرف شد و عرض كرد: يا رسول الله ! شب گذشته كه به معراج تشريف
برديد، در آسمان چهارم طرف چپ (بيت المعمور) منبرى بود، شكسته و سوخته و به رو
افتاده . آيا شناختى آن منبر را و متوجه شديد كه از كيست ؟
همان طور كه انسان به جايى نياز دارد - چه در دنيا و چه در عالم برزخ و قيامت - شيطان
ها هم به مكان احتياج دارند. جاى هر كدام از نظر پستى و بلندى فرق دارد، براى هر كدام
جايگاه مخصوصى است . وقتى انسان مرد وارد عالم برزخ مى شود. اگر از نيكان و پاكان
باشد جايگاه او در (وادى السلام ) نجف و در كنار پيامبران و امامان معصوم و اولياء الله
عليهم السلام مى باشد، اگر از بدن و ناپاكان بوده جايگاهش در چاه هاى وادى برهوت ،
كه در سرزمين يمن قرار دارد، مى باشد.
در دنيا هر كس يك جايى براى خود برمى گزيند تا دارايى اش را در آن نگه دارد و يا در
آن جا خريد و فروش كند، مانند تجار و كسبه بازار كه براى كسب و تجارت خود دكانى
تهيه مى كنند و اجناس خود را در آن جا مى گذارند. اگر كسى چيزى از آن مغازه ببرد،
صاحب مغازه او را تعقيب كرده و مجازات و زندانى مى كند.
شيطان هم مانند سرمايه داران بزرگ و پول داران حرفه اى ، سرمايه و
مال التجاره اى آماده كرده و براى فروش ، دنبال مشترى مى گردد.
كارگاه و كارخانه ، محل كار و جاى كارگران را مى گويند، جايى كه انسان
مشغول كرا و وسايل كا در آن جا آماده و مهيا است و دايما به آن
محل رفت و آمد مى شود.
هر قوم و ملتى و هر دين و مذهبى باورها و فرهنگ ويژه اى دراند و روى همان معتقدات شعار
مى دهند. شعار از قلب و افكار درونى كه انسان پاى بند به آنها است سرچشمه مى
گيرد. و آن ، بيان گر انگيزه درونى شخص است . معمولا شعار در زمان جنگ و مبارزه و زد
و خورد داده مى شد .انگيزه و شور آفرين است .
شيطان با آن خباثت ذاتى كه دارد، گاهى به درگاه خداوند
متعال التماس مى كند و دعا مى نمايد، به اولياء الله
متوسل مى شود تا خداوند او را از جهنم نجات دهد و
داخل بهشت كند. ولى دروغ مى گويد. دعا و توسل او جنبه ظاهرى دارد و حقيقت ندارد، از جمله
جاهايى كه متوسل شده بود داستان ذيل است :
جا دارد اول اين مطلب را بيان كنيم كه آتش بر دو قسم است : يكى آشكار و عادى ، ديگرى
آتش ناپيدا و پنهانى ، آتش آشكار آتشى است كه به وسيله كبريت و چوب و نفت روشن
مى شود و مى سوزاند.
يكى از جاهايى كه شيطان با تما نيرو به جنگ انسان مى رود و در اين راه ، از اين كه
خودش آسيب ببيند يا فرزندان و پيروانش دهد بيمى ندار، هنگامى است كه انسان سرگرم
ذكر خدا و درود بر پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم و آلش مى باشد.
شيطان ملعون با هر وسيله اى كه بتواند انتقام خود را از اولاد آدم مى گيرد. گاهى به
وسيله جنگ ، گاهى با منحرف كردن مردم از راه حق و حقيقت ، گاهى با القاى شبهه در
دل سست ايمانان . در اين جا لازم است داستانى را كه حضرت على عليه السلام از زبان
شيطان نقل مى فرمايد بيان كنيم .
شيطان هم مانند آدميان ، هم جنس هايى دارد كه با آنها نشست و برخاست مى كند. هم جنس
شيطان (تارك الصلوه ) است . كسانى كه براى نماز ارزشى
قائل نيستند و آن را ترك مى كنند.
شيطان كسانى را به خدمت مى گيرد تا نگهبان و نگه دار دارايى اش باشند؛ همان گونه
كه آدميان انبار دارانى براى حراست از اموال خود به خدمت مى گيرند. شيطان آنان را
وزير خود ساخته تا آدم هايى را كه بدهى هاى شرعى خود را نيم دهند و ذخيره مى كنند،
تحريك نمايند كه هر چه بيشتر سرمايه اندوزى كنند.
شيطان براى پيروزى بر دشمن تيرهايى دارد كه به وسيله آنها با دشمن روبه رو مى
شود. آنها بر چند قسم است :
همان طور كه انسان در رفت و آمدها به (مركب ) سوارى نياز دارد شيطان هم به (مركب )
احتياج دارد كه براى گشت و گذار سوار بر آن شود.
بعد از آن شيطان به آسمان هفتم راه پيدا كرد، در كنار عرش الهى منبرى مى گذاشتند و
علم نور نصب مى كردند. آن ملعون بالاى منبر مى رفت و ملائكه را اندرز مى داد؛ چون به
اين مقام و مرتبه رسيد. پيش خود گفت : اگر روزى اين امر تبليغ به ديگرى واگذار
شود من از او اطاعت نمى كنم ؛ چون وى خود را در علم و
عمل يگانه دهر و از همه بالاتر مى دانست .
انسان براى اين كه برخى حيوانات (از قبيل نهنگ ،
فيل ، شير و پلنگ ) را به اختيار خود در آورد به دام نياز دارد. شيطان هم دام هايى دارد كه
به وسيله آنها انسان ها را صيد مى كند. دام ها ممكن است با هم فرق داشته باشند.
|