فرموده است : انّها لطيّبة نفسى بحجّة اللّه عليهم و علمه فيه

كلمه « نفسى » به عنوان بدل از ضمير متّصل به انّ ، و يا به فعل مقدرّى كه تفسير كننده ضمير است منصوب مى‏باشد . و كلمه « حجّة اللّه » اشاره است به اوامر خداوند متعال بر لزوم پيكار با جمعيّت سركش ، چنان كه خداوند متعال مى‏فرمايد :

فَاِنْ بَغَتْ اِحْدايهُما عَلَى الاُخْرى‏ فَقاتِلُوا الّتى تَبْغى حَتَّى تَفى‏ءَ اِلى‏ اَمْرِ اللَّهِ [ 4 ] .

بدين صورت هر امرى و نهى خداوند كه اطاعت نشود برهان حقّى است بر عليه انسان و هر برهان حقّى برهان خداست ، يعنى من به اقامه برهان حقّى بر عليه آنها راضيم و به آنچه انجام مى‏دهند آگاهم . چه خوشنوديى براى خردمند كاملتر و چه پاكيزگى طينتى بزرگتر از اين است كه انسان پايبند حقّ باشد و دشمن او بر باطل و خارج از اطاعت خدا ؟ و خداوند متعال بر آنچه هر نفسى انجام دهد نظارت دارد .