فرموده است : فانّه ارجح ماوزن و أفضل ماخزن

ضمير در بالا به خداوند تعالى باز مى‏گردد ولى چون ذات مقدّس حق از وزن كردن و خزانه كردن كه از صفات اجسام است مبرّا است ، شايسته اين است كه مقصود برترى شناخت خداوند در ميزان عقل باشد زيرا شناخت غير خدا با شناخت خدا در نزد عقل برابرى نمى‏كند بلكه بر قلب هيچ عارفى به هنگام اخلاص ، غير خدا خطور نمى‏كند تا موازنه پيش آيد و برترى سنجيده شود . مقصود از خزانه ، خزانه شناخت خداوند در سرّ نفوس قدسيّه است . قول ديگر اين است كه ضمير به حمد باز مى‏گردد ، چنان كه در جمله من كذب كان شرّ له ، ضمير له به شرّ باز مى‏گردد .