بایگانی برچسب: امام علی(ع)

امام علی(ع):

امام علی(ع): ?ﺍﺯ ﺩﻭﺭﻭﻳﻰ ﺩﻭﺭ ﺑﺎﺵ، ﻛﻪ ﺩﻭﺭﻭ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺁﺑﺮﻭﻳﻰ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﻏﺮﺭ ﺍﻟﺤﻜﻢ ح 2694 @askdin_com

ادامه نوشته »

امام علی(ع):

  روزه دل امام علی(ع): صِيامُ القَلبِ عَنِ الفِكرِ فِي الآثامِ أفضَلُ مِن صِيامِ البَطنِ عَنِ الطَّعامِ. غررالحکم،ص176  روزه [و خوددارىِ] دل از انديشيدن به گناهان برتر از روزه شكم [وخوددارىِ] از غذا است.

ادامه نوشته »

امام علی(ع):

درمان گناه امام علی(ع): الذُّنوبُ الدّاءُ وَالدَّواءُ الاستِغفارُ وَالشِّفاءُ أن لاتَعودَ. غررالحکم،ص194   گناه بيمارى است و داروى آن استغفار و درمانش بازنگشتن به آن است.

ادامه نوشته »

امام علی(ع):

  راه ماندگاری شریعت امام علی(ع): قِوامُ الشَّريعَةِ الأمرُ بِالمَعروفِ، وَالنَّهيُ عَنِ المُنكَرِ، وإقامَةُ الحُدودِ. غررالحکم،ص504  پايندگى شريعت به امر به معروف و نهى از منكر و بر پاداشتن حدود [الهى] است.

ادامه نوشته »

امام علی(ع):

  خطر آرزوهای دراز امام علی(ع): أطْوَلُ النّاسِ أملاً أسْوَأُهُمْ عَمَلاً. عیون الحکم ،ص120  آرزومندترين مردم، بد كردارترين مردم است.

ادامه نوشته »

امام علی(ع):

  روزه دل امام علی(ع): صِيامُ القَلبِ عَنِ الفِكرِ فِي الآثامِ أفضَلُ مِن صِيامِ البَطنِ عَنِ الطَّعامِ. غررالحکم،ص176  روزه [و خوددارىِ] دل از انديشيدن به گناهان برتر از روزه شكم [وخوددارىِ] از غذا است.

ادامه نوشته »

امام علی(ع):

  درمان گناه امام علی(ع): الذُّنوبُ الدّاءُ وَالدَّواءُ الاستِغفارُ وَالشِّفاءُ أن لاتَعودَ. غررالحکم،ص194   گناه بيمارى است و داروى آن استغفار و درمانش بازنگشتن به آن است.

ادامه نوشته »

امام علی(ع):

  راه ماندگاری شریعت امام علی(ع): قِوامُ الشَّريعَةِ الأمرُ بِالمَعروفِ، وَالنَّهيُ عَنِ المُنكَرِ، وإقامَةُ الحُدودِ. غررالحکم،ص504  پايندگى شريعت به امر به معروف و نهى از منكر و بر پاداشتن حدود [الهى] است.

ادامه نوشته »

امام علی(ع):

  خطر آرزوهای دراز امام علی(ع): أطْوَلُ النّاسِ أملاً أسْوَأُهُمْ عَمَلاً. عیون الحکم ،ص120  آرزومندترين مردم، بد كردارترين مردم است.

ادامه نوشته »

امام علی(ع):

  دشمن واقعی امام علی(ع): مَن ساتَرَكَ عَيبَكَ و عابَكَ في غَيبِكَ فهُوَ العَدُوُّ ؛ فَاحذَرهُ. عیون الحکم،ص439  هركه عيب تو را از تو پنهان سازد و پشت سرت عيبجويى كند، او دشمن است، از او حذر كن.

ادامه نوشته »