خودارضايي

خودارضايي

چرا از نظر اکثر سایت های خارجی، خودارضایی ضرر ندارد؟
براي يافتن پاسخ توجه به نكات زير مهم است
1- اولا بحث درباره خودارضايي دو حوزه كلي دارد. برون ديني و درون ديني.
الف- برون ديني( علمي – تجربي): بله قبول دارم . اغلب كتب پزشكي و روان پزشكي و روان شناسي اين امر را هنجار مي دانند. و همگي مي گويند اگر خودارضايي به صورت اعتياد درآيد و تكراري و وسواسي شود خطرات و مضرات فرد و زناشويي و…زيادي دارد.
البته تضميني هم نداده اند كه افرادي كه تفنني اين كار را مي كنند مانند سيگار تفنن سر از اعتياد به سيگار يا مواد ديگر درنياورد. به عنوان مشاوري كه سال هاست خدمت مي كنم با افراد زيادي ( زن و و اغلب مرد) مواجه شده ام كه خودارضايي آنها به اعتياد كشيده شده و حتي بعد از ازدواج هم اين مشكل ادامه داشته است.
البته بين متخصصان خارجي هم افراد و سايت هايي هستند كه براي خودارضايي مضراتي قائل هستند.نظر برخي از دانشمندان مخالف در كتاب اعتياد پنهان نوشته علي عليزاده آملي، نشر بوستان كتاب آمده است.
ب: درون ديني: وقتي ما با تدبر و تعقل و تحقيق،دين اسلام را به عنوان ديني جامع و جاويد يافتيم و دانستيم خداوند حكيم، دانا، مهربان، بي نياز، رب، و…است و براي هدايت مخلوقش آنها را مهمل قرار نداده و از راه حجت باطني و بيرون ( فطرت، عقل، ائمه) آنها را هدايت كرده و قرآن و اهل بيت كشتي نجات بخش است و دستورات اسلام براساس مصالح حقيقي وضع شده است هرچند ما حكمت و فلسفه همه را ندانيم لاجرم سرتسليم فرود بايد بياوريم و بپذيريم و به آنها متعبد شويم.
حال اگر در مسير رشد گرفتار گناهي شويم نبايد به راه و راهنما شك كنيم. بايد به ضعف خود اقرار كنيم و بگوييم خدايا ناتوانم دستم را در جاده لغزنده هوس بگير و سريع به سمت حضرت حق برگرديم و تصميم بگيرم گناه نكنيم (توبه)
3- معيار هنجار بودن: در بسياري از كتب روان پزشكي معيار هنجار بودن را از نظر علمي كثرت گرايي و گرايش بالا به آن كار ذكر شده كما اين كه زماني همجنس بازي بيماري تلقي مي شد الان به خاطر گرايش برخي از كشورها هنجار تلقي مي شود.
تصور يا فرض كنيد گناهاني فراگير شده است مانند غيبت يا دزدي، خودارضايي، خوش و بش با نامحرم، رعايت نكردن پوشش شرعي، شنيدن موسيقي لهوي، رفتن به مجالس شراب و رقص و…آيا فراگير شدن آن معيار هنجار شرعي بودن هم هست؟
اگر همه پزشكان عالم موسيقي لهوي يا رعايت نكردن پوشش شرعي را بدون ضرر بدانند يعني حكم خدا را بايد تغيير داد؟
علم خداوند نامحدود است و علم ما محدود و متغير. امروزه ثابت مي شود روزانه دو ليوان چاي فلان فوايد را دارد، فردا مقالات زيادي در ردش مي نويسند دوباره رد و تأييد و..
ولي علم دين متكي به وحي خطاناپذير است و مراجع هنرشان استخراج احكام از منابع دين( قرآن و حديث) است و نمي توانند به ميل خود حكمي را تغيير دهند.
در تعارض علم و دين، دستورات خداوند مقدم است.
بين معيار هنجار بودن كاري از نظر شرعي، و از نظر پزشكي فرق بگذاريم
4- ازدواج با عروسك رباطي، مشروب و يا ازدواج سفيد (زندگي دختر و پسر بدون عقد شرعي) در خيلي از جاها مرسوم شده آيا شرعا هم مي توانيم بگوييم چون در بسياري از كشورها هست مشكلي ندارد؟ مشكل اينجا است كه معلوم نيست اگر سوار قطار تكنولوژي بشويم و از نقشه و راهنماي دين استفاده نكنيم به كجا برسيم. بعيد نيست همين علم كه در مكتب نظام ليبرال دمكراسي رشد مي كند روزي به جايي برسد كه براي سكس مثلثي و مربعي و مخمسي و مسدسي و….فوايد متعددي ذكر كند كما اين كه امروزه برخي مي گويند چرا زن باردار شود؟چرا مرد باردار نشود و برخي از جنسيت خود فرار مي كنند و عمل جراحي مي كنند و…
5- در چاقي و لاغري، هوش و قد و قامت و…. عوامل متعددي دخيل است؛بنابراين اگر كسي بگويد مثلا چون فلاني لاغر است به فلان مشكل مبتلا است داستانش يادآور داستان مولوي است جايي كه طوطي قياس كرد و تعميم دارد: از قياسش خنده آمد خلق را[1]
دانلود كتاب رهايي از خودارضايي
http://www.askdin.com/thread34758.html
پی نوشت :
.سايت انجمن گفت و گوي ديني، بخش مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.