دانلود كتاب من كلام على بن ابى طالب (ع)

بسم الله الرحمن الرحيم

دانلود كتاب من كلام على بن ابى طالب (ع)

شرح رشيد الدين وطواط (573 ه – ق)

تصحيح و تعليقات: دكتر محمود عابدى‏

بصورت فايل html

مقدمه بنياد نهج البلاغه‏

بنياد نهج البلاغه بر آن است كه در ضمن معرفى و عرضه فرهنگ غنى نهج البلاغه، كتاب جاويدان و زندگى ساز اميرمومنان على – عليه‏السلام – كتب و آثار ارزنده‏اى را كه از ديرزمان در پيرامون اين كتاب گرانقدر پديد آمده است، با تصحيح دقيق و طبعى مطلوب به دوستداران فرهنگ علوى تقديم دارد، و آن چه را كه تاكنون با همكارى نويسندگان و محققان دانشمند عرضه كرده بنابر همين هدف و خواسته بوده است.


اينك با تقديم كتاب ((مطلوب كل طالب)) كه از متون ارزشمند و حاوى شرح و تفسير صد كلمه از كلمات گهربار على (ع) است آرزو دارد كه خداوند متعال بر موفقيت مصحح كتاب، فاضل ارجمند آقاى دكتر محمود عابدى، بيفزايد و همه كسانى را كه در راه معرفى و اشاعه فرهنگ و معارف اسلامى صادقانه مى‏كوشند، بيش از پيش موفق دارد.
هيأت تحريريه بنياد نهج البلاغه‏
بسمه تعالى‏

سرآغاز

مطلوب كل طالب شرحى است به زبان تازى و پارسى برصد كلمه منسوب به اميرمومنان على (ع) با قطعات منظومى كه حاوى مضامين همان كلمات است. اين صد كلمه در نيمه اول قرن سوم به انتخاب جاحظ، اديب نامدار عرب، فراهم آمده و درميانه‏هاى قرن ششم هجرى به همت رشيد وطواط، اديب و شاعر معروف ايرانى، شرح و تفسير شده است. اين رساله با حجم اندك خود، از نظر تاثير در آثار مولفان، در ميان متون تعليمى فارسى كم نظير است، امروزه ما سلسله‏اى از كتب و رسائل گوناگونى را مى‏شناسيم كه در پى مطلوب كل طالب به وجود آمده‏اند. از اين تاثير و نفوذ و هم فراوانى دستنوشته‏هاى آن مى‏توان دريافت كه در طول ادوار مختلف، در بسيارى از مراكز فرهنگى و آموزشى، در زمره كتب درسى بوده است و نوآموزان و مبتديان آن را در مكتبها به درس مى‏خوانده‏اند، چنان كه در سالهاى اخير چنين بوده است.
نگارنده از سالها پيش درصدد آن برآمد كه تاثير سخنان مولاى متقيان على – عليه‏السلام – را در ادب پارسى جستجو كند و نخستين نتيجه كار او تصحيح همين رساله بود كه به مساعدت اولياى محترم بنياد نهج البلاغه به طبع رسيد. و اكنون خوش وقت است كه با تصحيحى مجدد و تجديد نظرى ديگر در مقدمه و تعليقات، و تنظيم فهارس لازم، آن را به پيشگاه دوستداران كلام على (ع) و فرهنگ و ادب فارسى تقديم مى‏دارد. و اميدوار است كه اين گونه كارها در شناختن و شناساندن سرچشمه‏هاى غنى و اصيل معارف اسلامى موثر باشد.*
و توفيق از خداست. محمود عابدى‏
تابستان 73

و…

براي دانلود كتاب من كلام على بن ابى طالب (ع) بر روي لينك زير كليك كنيد

على بن ابى طالب (ع)

متاسفانه کتاب موجود براثر حک سايت توسط مخالفان دين اسلام  پاک شده و فايل را نداشتم جايگزين کنم

شرمنده

ياحق

6 دیدگاه

  1. آیت‌الله بهجت ره:
    کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه برای برآوردن حاجات شخصی خود.
    ====

    رهبرانقلاب:کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید است،آماده دفاع از ارزشها و پرچم برافراشته اسلام است،میتواند ادعا کند اگر امام زمان بیاید،پشت سر ایشان در #میدانهای_خطر قدم خواهد گذاشت.
    آیت‌الله بهجت ره:

    قلب‌ها از ایمان و نور معرفت خشڪیده است. قلب آباد به ایمان و یاد خدا پیدا ڪنید، تا براے شما امضا ڪنیم ڪه امام زمان(عج) علیه‌السلام آنجا هست.

    ?(در محضر بهجت، ج۲، ص۱۷۹)

  2. #امام_خمینی(ره) : مسئولان جمهوری اسلامی اگر بفکر ایجاد حکومت جهانی حضرت حجت نباشند، خائن و خطرسازند حتی اگر به مردم خدمت کنند.

    ————————–

    رهبرانقلاب: هر قدمی که در راه استواری
    این انقلاب اسلامی برمی‌دارید، یک قدم به
    ظهور حضرت مهدی(عج) نزدیک‌تر می‌شوید.

  3. #امام_خمینی(ره) : مسئولان جمهوری اسلامی اگر بفکر ایجاد حکومت جهانی حضرت حجت نباشند، خائن و خطرسازند حتی اگر به مردم خدمت کنند.

    ————————–

    رهبرانقلاب: هر قدمی که در راه استواری
    این انقلاب اسلامی برمی‌دارید، یک قدم به
    ظهور حضرت مهدی(عج) نزدیک‌تر می‌شوید.

  4. زبان حال امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف
    من هرروز یک بار می گویم:
    هل من ناصر ینصرنی.

  5. زبان حال امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف
    من هرروز یک بار می گویم:
    هل من ناصر ینصرنی.

  6. متشکرم عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.