ازدواج با کسی که قبلا ازدواج کرده

ازدواج با کسی که قبلا ازدواج کرده

اگر بخواهیم به قضیه واقع بینانه نگاه کنیم ازدواج با فردی که قبلا ازدواج کرده کاملا شرعی بوده و هیچ اشکالی ندارد. چه بسیار زن های بیوه ای که بخاطر ازدواج ناموفّق مجبور به طلاق شده اند و در خانه پدری زندگی می کنند. مگر اینها انسان نیستند؟ مگر اینها نیاز ندارند و…
به هر حال این هم یکی دیگر از باورهای غیر منطقی است، که امروزه جامعه را اسیر خود کرده است.
نکته ای که در این وسط نباید از آن غافل شد، این است که ممکن است آسیب هایی در این میان برای پسر-اگر بخواهد با دختری که قبلا ازدواج کرده یا دختری که بخواهد با پسری که قبلا زن داشته ازدواج کند-وجود داشته باشد که باید مواظب بود.
در گام اوّل باید دید علّت جدایی و طلاق از همسر قبل چیست؟ و کدام طرف مقصّر است. ممکن است فردی که طلاق گرفته و الآن به دنبال ازدواج با او هستید مشکل خاصّی داشته باشد یا اینکه خدای ناکرده دارای اختلالاتی باشد مانند اختلالات جسمی یا روانی،مثل اختلالات شخصیّتی عمیقی که درمان آن به سال ها زمان نیاز دارد. به هر حال نباید چشم بسته تن به این ازدواج داد بلکه باید به همان اندازه که برای فردی که ازدواج نکرده تحقیق می کنیم در این مورد هم تحقیق کنیم.
مطلب دیگر بحث رعایت ملاک ها است. ملاک هایی که برای انتخاب همسر در ازدواج وجود دارد، در این ازدواج هم باید رعایت شود. مخصوصا بحث رعایت شرط سن.
تصوّر بعضی این است که باید در این نوع ازدواج ها تناسب سني زیر پا گذاشته شود چون فرد قبلا ازدواج کرده الان دیگر مهم نیست که چند ساله او را بگیرد؛ و در بسیاری مواقع خانواده ها برای این که می ترسند فرزندشان در خانه بماند، او را به یک فرد سن بالا می دهند و اجازه را صادر می کنند.
به هر حال اطرافیان باید مواظب باشند این آسیب ها در این نوع ازدواج ها فراوان است و به کرات دیده ایم.
موفق باشید. [1]

پی نوشت :
1. سایت گفتگوی دینی، بخش مشاوره و تربیت، بخش ازدواج، 29/07/1393.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.