دختر یا پسر؟

دختر یا پسر؟

همسر شهید کاوه می گفتند: بعد از چند ماه انتظار می خواستم خبر پدر شدنش رو بدم اما وقتی از منطقه اومد فوراً رفت سراغ کارهای لشکر و اعزام نیروها. شب خسته و کوفته اومد و رفت استراحت کنه ولی خیلی تو فکر بود. گفتم: «محمود، تو فکر چی هستی؟» گفت: «توفکر بچّه ها» خوشحال شدم و گفتم: «تو فکر بچّه ها؟ کدوم بچّه ها؟ هنوز که بچّه ای در کار نیست!» گفت: «ای بابا، بچّه های لشکر رو میگم». انگار آب سرد ریخته باشن رو بدنم. با ناراحتی رفتم و خوابیدم و آروم آروم گریه کردم.
– فاطمه خوابیدی؟
– دارم می خوابم.
– چرا امشب این قدر ساکتی؟
– چی بگم؟
– مثلا بگو دختر دوست داری یا پسر؟
خودمو جمع و جور کردم و جوابشو دادم. اون هم نظرشو گفت. اون شب کلی باهام حرف زد. تا خیالش ازم راحت نشد، نخوابید. [1] امام خامنه ای (حفظه الله) در مورد توجه به همسر می فرمایند: زن هم در کشاکش زندگی زنانه خود، با بحران ها و با تلاطم هایی مواجه می شود. چه در محیط بیرون از خانه مشغول تلاش و فعّالیت و کارهای گوناگون سیاسی– اجتماعی و … باشد یا در داخل خانه مشغول باشد که زحمت و اهمیّتش کمتر از کار بیرون نیست.
حالا زن در این کشاکش به تلاطم هایی برخورد می کند و چون روح او ظریف تر است، بیشتر به آرامش، به آسایش، به تکیه کردن به یک شخص مطمئن احتیاج دارد. او کیست؟ او شوهر است.[2]

پی نوشت :
1. فرهاد خضری، رد خون روی برف، صفحه 4.
2. محمدجواد حاج علی اکبری، مطلع عشق، رهنمودهاي رهبري به زوج هاي جوان، ص 28.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.