پاداش وساطت در ازدواج

پاداش وساطت در ازدواج

در دین مبین اسلام همواره تاکید زیادی بر اهمیت ازدواج شده است. آنقدر که پیامبر گرامی اسلام، ازدواج را کامل کننده دین معرفی می کنند.
از همین رو، به هم رساندن دو جوان، ارزش و اهمیتی در دین اسلام دارد که آن را دارای پاداش های دنیوی و اخروی می کند. در این جا به برخی از این احادیث و روایات مربوط به پاداش وساطت در ازدواج می پردازیم:
بهره مندی از رحمت خدا
پیامبر اکرم(ص): هر کس شاهد ازدواج مرد و زن مسلمان شود، رحمت حق او را در برمى‏گیرد و ثواب هزار شهید برایش مى‏نویسند و براى هر گامى که برمى‏دارد، ثواب یک پیغمبر دارد و براى هر کلمه‏اى که جهت اصلاح طرفین بگوید، ثواب عبادت یک سال مى‏برد و به خانه خود باز نمى‏گردد، مگر اینکه آمرزیده شده است. (ارشاد القلوب)
پاداش آخرت
پیامبر اکرم(ص): هر کس در ازدواج زن و مردى تلاش کند، خداوند به تعداد هر مویى از بدنش شهرى در بهشت به او کرامت مى‏فرماید و پاداشش مانند کسى است که پیغمبرى را خریده و در راه خدا آزاد کرده و اگر موقع رفتن به خانه خود از دنیا برود، در قیامت جزو شهیدان خواهد بود.»(ارشاد القلوب)
بهره مندی از سایه عرش خدا
امام موسی کاظم(ع): در قیامت برای خدا سایه‌ای است که زیر آن سایه نمی‌آرمد، جز پیامبر یا جانشین پیامبر یا مومنی که بدهکاری مومنی را پرداخته یا مومنی که مومن مجردی را از بی‌همسری رهانده باشد. (جامع الاخبار).[1]

پی نوشت :
1- سایت تبیان، مشاوره، تاريخ مراجعه 2/8/93

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.