مرکز ملی پیشگیری از ایدز

مرکز ملی پیشگیری از ایدز

بيماري ايدز چالش مهم هزاره سوم در جهان و ايران، يك بيماري عفوني است كه ريشه‌ها و علل قوي رفتاري، آن را به صورت مشكلي بزرگ درآورده است. اعتياد و رفتار جنسي پرمخاطره دو علت مهم اين بيماري است و اين دو پديدۀ پيچيده و مشكل،خود دلايل غامض و دشوار متعددي مثل فقر، بيكاري، عدم پایبندی به اخلاق و رفتار صحیح، طلاق و ديگر آسيب هاي اجتماعي دارد.
بررسی آمارها در ایران حاکی از ابتلای دست‌کم ۲۷ هزار نفر به این بیماری است که با توجه به روند پنهان این بیماری و بی‌اطلاعی قربانیان از وجود آن می‌تواند به مراتب بیشتر از این ارقام باشد. در این راستا کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور، با توجه به اهداف سازمانی و درک صحیح الگوی پیشگیری به جای درمان ، اقدام به راه اندازی وب سایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران به آدرس www.AIDS.ir نموده است.
این وب سایت، از سال ۱۳۹۲ با نسخه آزمایشی شروع به فعالیت نموده است و با توجه به ماهیت اینترنتی و عدم نیاز به مراجعه حضوری و افشا هویت کاربران، می تواند پل ارتباطی مناسبی برای دریافت آموزش‌‌ها و اطلاعات برای افراد جامعه باشد.
مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران ضمن پوشش آخرین خبرهای مرتبط با این بیماری، نسبت به اطلاع رسانی درباره همایش‌ها، کارگاه های آموزشی و سمینارهای علمی، به معرفی مراکز فعال در این حوزه اقدام می‌نماید. معرفی و امکان دریافت کتاب‌های الکترونیکی، مقالات و پاورپوینت های آموزشی مرتبط نیز از دیگر امکانات این وب سایت است.

پی نوشت :
www.AIDS.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.