افضل ترين دعاها در زمان غيبت دعا براى فرج امام زمان عليه السلام است

افضل ترين دعاها در زمان غيبت دعا براى فرج امام زمان عليه السلام است
خواهران و برادران اولا اين را همه ما مى دانيم كه امامان ما همه معصوم و پاك آفريده شده اند و همان طور معصوم و پاك هم از دنيا رفته اند و داراى صفاتى بودند كه هرگز يك انسان عادى داراى آن شرايط نبوده است . مانند اميرالمومنين على عليه السلام كه در رحم مادرش فاطمه بنت اسد سلام اللّه عليه صحبت مى كرد و موقع ولادتش قرآن مى خواند و همچنين معجزات ديگر امامان و يا حضرت مهدى عليه السلام كه هنگام ولادت سر به سجده گذاشته و شكر خدا نمودند. و در سن پنج سالگى به مقام امامت نائل آمدند و همه اين نورهاى پاك بدون اين كه نزد استادى تحصيل كرده باشند داراى علم اولين و آخرين بودند و از گذشته و حال و آينده خبر مى دادند.
پس نيتجه اين معصومين ، مانند من و شما براى امتحان به اين دنيا نيامدند و آنها بزرگترين لطف و نعمتى هستند كه خداوند به بشر عنايت كرده است به چند دليل :
اولا همه ما مى دانيم كه خداوند عادل است و در قرآن كريم مى فرمايد:

فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره ، و من يعمل مثقال ذره شرا يره .

هر كس كوچكترين ذره اى بدى نمايد جزاى آن را خواهد ديد و هر كس كوچكترين عمل نيكى انجام دهد پاداش آن را خواهد گرفت .
و حال كه خداوند عادل است و بنده هم جايز خطا، چون خداوند قرار است با عدل با ما رفتار كند بنابراين بايد اكثر انسانها را به آتش قهر خود بسوزاند و خالق يكتا در حديث قدسى مى فرمايد:
(من بندگانم را براى اين كه بسوزانم نيافريده ام و به هر نحوى كه بتوانم سبب نجات آنها را از عدى خودم فراهم خواهم كرد.)
و بقدرى پروردگار ما رحيم است و كريم است و جواد، بهانه هايى براى نجات بشر قرار داده ، مانند خواندن نماز و گرفتن روزه و اعمال عبادى ديگر، و بزرگترين لطفى كه كرده ، فرستادن نمايندگانى در روى زمين مانند وجود مقدس خاتم الانبياء حضرت محمد صلى اللّه عليه و آله و امام معصوم عليه السلام بود كه به اين دنيا آمدند تا با زندگانى كردن و راهنمايى بشر هم درست زيستن را به ما بياموزند و هم ما گنهكاران با واسطه قرار دادن اين عزيزان الهى به حاجتها و خواسته هايمان برسيم و هم با ابراز دوستى با عزيزانش بهانه اى براى بخشش و نجات از كيفر گناهان داشته باشيم . همچنين اين وجودهاى مقدس را چنان پر محبت و با گذشت و مهربان آفريده است كه فرداى قيامت با شفاعتشان سبب نجات عده زيادى از آتش جهنم خواهند شد و خدايا ما چگونه شكر تو را به خاطر نعمت ولايت بجا آوريم ؟ به خداوندى خودت زبانمان قاصر است و همه اين الطاف از كرم وجود بى حساب توست . ما بندگان افتخار مى كنيم به داشتن چون تو خالقى ، خدايا در تمام عمر در مقابل هر نعمتت ، كفران نعمت كرده ايم . نه قدر تو را شناختيم نه رسولت و نه حجت هاى پاكت را، در زمين تو زندگى كرديم ، روزى تو را خورديم ، از همه نعمتهايت استفاده كرديم ، و بجاى شكر و سپاسگزارى از تو اسير نفس و شيطان بوديم . يعنى اگر گفتى به دنبال انسانيت و كمالات باشيد به دنبال خويهاى حيوانى رفتيم ، و اگر فرمودى به فكر ذخيره براى آخرت باشيد ولى همه وجودمان دنيا بود و خواسته هاى نفسانى ، الهى ! چه بگويم از بى وفائيهايمان ، خداوندا! چگونه با اين اعمالمان در دادگاه عدل تو بايستيم . بار پروردگارا! ديدى بندگانت چگونه مزد زحمات رسولت را دادند. زمانى كه پيامبرت صلى اللّه عليه و آله از دنيا رفت حدود هفت ميليون مسلمان داشت ولى همين بندگانت بعد از گذشت كمتر از سه ماه يك عده دنياپرست جانى درب خانه دخترش و جانشينش حضرت على عليه السلام را بخاطر حب رياست به آتش كشيدند، آن هم بعد از آن همه سفارشات پيامبر اكرم صلى اللّه عليه و آله نسبت به عترتش . بار پروردگارا! كجا بودند آن بندگان شكرگزارت كه دفاع از ولى تو در زمين كنند و تو خالق يكتا چه صبرى دارى آن موقعى كه ديدى بر گردن وليت يك عده شيطان انسان نما طناب انداخته و يا آن بانوى پاك و معصومى را كه فرمانبرى از او را بر تمام جن و انس و حتى پيامبرانت و همه موجودات روى زمين واجب نمودى ديدى چگونه مورد ضرب و شتم قرار دادند و يا با ديگر وليت امام حسن مجتبى عليه السلام ؛ جگرش را پاره پاره كردند و سر ديگر حجتت را بر نيزه نمودند و ديگرى را سالهاى سال در گوشه زندان اسير كردند و هر كدام را به زهرى مسموم نمودند. كجا بودند طرفداران اين گوهرهاى پاك ؟ چگونه شكر نعمت ولايت را بجا آورند؟! اى تف بر تو و بى وفائيت دنيا!
خواهران و برادران عزيز! بياييد جزو آن گروه بى انصاف و بى مروت نباشيم . قدرى به خود آييم و ببينيم چقدر به فكر امام زمانمان هستيم .
سيد به طاووس رحمة اللّه مى گويد: شبى در سامرا وارد سرداب امام زمان عليه السلام شدم . صداى ملكوتى امام را در حال مناجات با خالق يكتا شنيدم كه مى فرمودند:

اللهم ان شيعتنا منا خلقوا من فاضل طينتنا و عجنوا بماء و لايتنا اللهم اغفر لهم من الذنوب ما فعلوه اتكالا على حبنا و ولائنا يوم القيامه و لا تواخذهم بما اقترفوه من السيئات الكراما لنا و لاتقاصهم يوم القيامه مقابل اعدائنا فان خففت موازينهم فثقلها بفاضل حسناتنا.

پروردگارا! شيعيان ما از ما هستند، از زيادى گل ما خلق شده اند و به آب ولايت ما عجين گشته اند، خدايا آنها را بيامرز و گناهانشان را عفو فرما.
پروردگارا! آنها را در روز قيامت در مقابل چشم دشمنان ما مواخذه مفرما چنانچه ميزان گناهانشان بيشتر و صوابشان كم است از اعمال من بردار و به صواب آنها بيفزاى .
خواهر و برادرم ! خيال مى كنيد در مقابل اين همه دروغها، غيبتها، رباخواريها، دنيا پرستى ها و بى حجابيها و چون حيوانات بخاطر دنيا به جان هم افتادنها و همچنين بى حرمتى به كلام خداوند يعنى قرآن و بى اعتنا بودن به امام زمان عليه السلام عذاب ندارد. به خدا قسم در مقابل اين اعمال ما بايد از آسمان سنگ ببارد.
مى دانيد چه كسى جلو اين عذاب الهى را گرفته است ؟ آرى آن دعاهاى شبانه روزى امام زمان عليه السلام ماست . آخر چقدر بى انصافى و چقدر بى معرفتى ! چرا ما به فكر آن حجت الهى نيستيم ؟ تا كى در حضورش مرتكب عصيان مى شويم و به عنوان يك شيعه بجاى اين كه زينت آقا امام زمان عليه السلام باشيم . با اعمالمان دل پاك و مطهرش را به درد مى آوريم ؟
از آنجا كه اين آخرين حجة الهى چون آباء و اجدادش مهربان و رئوف و با گذشت است ، بجاى نفرين بر ما باز هم دعا مى كند. شما را به خدا آيا دور از انصاف نيست كه آن گوهر پاك ولايت صبح تا شب به فكر ما باشد ولى ما گنهكاران از ياد او غافل باشيم ؟ در صورتى كه مى دانيم هيچ عملى به درگاه پروردگار بدون نداشتن ولايت امام زمان عليه السلام مورد قبول خداوند نيست .
به اين دو حديث توجه فرماييد:
پيامبر اكرم صلى اللّه عليه و آله : هر كس منكر قائم ، از فرزندانم شود مرا منكر شده است .
امام صادق عليه السلام : هر كس قائم ، از فرزندان مرا در زمان غيبتش منكر شود به مرگ جاهليت مرده است .
خواهر و برادر عزيزم ! بيايد همان طورى كه اگر كسى منتظر مهمان است خانه اش را تميز مى كند، ما هم روح و جسممان را از آلودگى پاك كنيم و به عنوان يك منتظر واقعى و با روى خجل دست تمنا به سوى آن يوسف زهرا سلام اللّه عليه گشوده و عرض كنيم :
مهدى جان ! اى عزيز! به ما و كسانمان سختى رسيده و سرمايه اندك آورده ايم ، پس پيمانه ما را كامل گردان و به ما صدقه و بخشش ده ، بيا بر ما نظرى ، و دستى بر سر ما كشيده كاملمان كن .
اى عزيز! اى خورشيد رخ بر كشيده در پس ابر، اى سفر كرده هجران گزيده ، تا كى همچنان در غيبت و ما اين چنين در هجران ؟ جهان جهانى نثار قدومت باد. آيا هجران امروز ما به فرداى وصال تو نمى رسد.
اى عزيز! اى پيشواى محرومان ، اى دادخواه مظلومان ، اى فريادرس درماندگان ، اى آخرين اميد، ديدگان جستجوگر ما بر دروازه هر سحر قامت تو را منتظر است ، آيا مى شود كه شام تار هجران ما به صبح روشن وصالت بدل شود.
اى عزيز! رايت رسول خدا در دست ، اى آخرين رسالت پيغمبران بر دوش ، اى شمشير على عليه السلام بر كف ، و اى عصاى موسى در دست ، اى خاتم سليمان در انگشت ، بر ما چه سخت است كه همگان را ببينيم و تو را نبينيم .
اى عزيز! اى كمال موسى را وارث ، اى شكوه عيسى را واجد، اى صبر ايوب را صاحب ، چه دشوار است كه سخنان همه به گوشمان رسد و صداى دلنشين تو را نشنويم .
اى عزيز! اى يادگار خدا در زمين ، اى دست تواناى حق در آستين ، اى قرآن ناطق خدا، اى اسم اعظم الهى ، چه سخت است كه لطفت را به عيان ببينيم و دشمن در انكار وجود نازنينت بر ما طعنه زند.
اى عزيز! اى زاده ياسين و طه ، اى فرزند صراط مستقيم ، اى تسلى بخش زهراى اطهر، اى پور عسگرى ، بر ما چه گران است كه چهره دلربايت را ببنيم و تو را نشناسيم ، اى قلب عالم امكان ، اى مظهر رحمت بيكران ، آخر در انتظار مقدم پاكت نشسته ايم ، جان و مال و فرزندانمان فداى قدوم تو، بيا و دستمان گير، رخ بنما و با يك نگاه اين شب بى جور را به صبح پيروزى بدل نما، و با هزاران تاسف مى دانيم كه غيبت تو از ماست ، همچنان كه خود فرمودى :

ولو ان اشياعنا وفقهم اللّه لطاعته على اجتماع من القلوب فى الوفاء بالعهد عليهم لما تاخر عنهم اليمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعاده بمشاهدتنا على حق المعرفه و صدقها منهم بنافما يحبسنا عنهم الا ما يتصل بنا مما نكرهه و لا نوثره منهم .

اگر شيعيان ما، كه خداوند توفيق طاعتشان دهد، در وفاى عهد و پيمانى كه دارند همدل مى شدند سعادت ديدار ما از ايشان به تاخير نيفتاده و زودتر نصيب آنان مى گشت ، ديدارى با شناخت كامل و درست نسبت به ما، پس ما را از آنان دور نمى دارد مگر اعمالى كه ما را ناخوشايند است و از ايشان نمى پسنديم .
عزيزان من ! مطمئن باشيد تا صاحب اصلى دين و قرآن نيايد، اين مشكلات خواهد بود و هر روز رنگى عوض مى كند و هرگز نجات پيدا نخواهيم كرد. اگر امروز درست شود، فردا شكل ديگرى جاى آن را خواهد گرفت ، پس بياييد همه خواسته هايمان را كنار گذاشته ، فقط براى فرج و ظهور امام زمان عليه السلام دعا كنيم چرا؟
چون كه صد آمد نود هم پيش ماست
و همچنين امام صادق عليه السلام مى فرمايد: هر كس براى فرج فرزندم مهدى عليه السلام دعا كند او هم براى او دعا خواهد كرد، و خوشا به حال كسى كه امام زمانش برايش دعا كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.