? چرا از #مهدویت سخن می‌گوییم؟

? چرا از #مهدویت سخن می‌گوییم؟

✅ #قرآن، بدترین جنبندگان نزد خدا را، افراد کر و لالی می‌داند که #اندیشه نمی‌کنند. از مصادیق اندیشه، #تعقل و #تدبر در آیات قرآن است.

✅ آیات قرآن، همگی دارای #تأویل هستند، یعنی باید به تحقق عینی و وجود خارجی برسند. مثلا وقتی یوسف در رؤیا می‌بیند که یازده ستاره و ماه و خورشید در برابر او سجده می‌کنند، بعد از چهل سال خانواده‌ی او در مقابلش احترام می‌کنند. آنگاه به یعقوب می‌گوید: این تأویل رؤیای من است.

✅ برخی آیات در قرآن با این مضمون آمده که خبر از #جهانی_شدن اسلام در آینده دارد. تأویل این آیات چیست و چگونه اتفاق می‌افتد ؟!
“او [خداوند] رسولش را با هدایت و #دین_حق فرستاد، تا آن را بر همه #ادیان غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند” [توبه/33]

✅ امام صادق (ع) درباره این آیه فرمودند: به خدا قسم هنوز تأویل این آیه اتفاق نیفتاده، و نمی‌افتد تا اینکه #قائم (عج) خروج کند. در آن زمان هیچکس کافر به خدا نخواهد بود.
در کتب اهل سنت نیز از پیامبر نقل است: در آن زمان که #دین_اسلام غالب شود، هیچکس یهودی و مسیحی باقی نمی‌ماند.
پس مسأله مهدویت، ریشه‌ی محکم در قرآن دارد.

⭕️ بکارگیری روایات در تفسیر آیات، دستور قرآن است. “ای پیامبر! ما قرآن را بسوی تو نازل کردیم تا آنچه نازل شده را برای مردم تبیین کنی” [نحل/44] پس باید به روایات پیامبر رجوع کرد. از جمله این روایات، حدیث ثقلین یا #غدیر است که ثابت می‌کند باید به ائمه معصومین (ع) رجوع کنیم.
________________________
حجةالاسلام والمسلمین #علوی_تهرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.