? #مهدویت در احادیث پیامبر اکرم (ص)

? #مهدویت در احادیث پیامبر اکرم (ص)

✅ حدود ٦٠٠٠ حدیث درباره امام زمان (عج) در کتب شیعه و سنی نقل شده و با موضوع، دسته‌بندی شده: امامت ١٢ امام، برپایی #قسط و #عدل، غیبت امام، مدت غیبت، طول عُمر امام و . . .
بعضی از روایات پیامبر (ص) را نقل می‌کنیم:

✅ علی (ع) از پیامبر (ص) نقل می‌کنند: “دنیا به آخر نمی‌رسد مگر اینکه مردی از فرزندان حسین (ع) به کار امت من برآید و زمین را پر از قسط و عدل کند، آنچنانکه از ظلم و جور پر شده است”

✅ عایشه از پیامبر نقل می‌کند که فرمودند: “مهدی، بزرگ‌مردی از اهل بیت من است، او به روش من نبرد می‌کند آنچنانکه من به روش وحی نبرد کردم” [با کفار، منافقین و ظالمین پیکار می‌کند]

✅ ابن‌عباس از پیامبر نقل می‌کند که فرمودند:
“بعد از من، خلفاء و جانشینان من و حجت خدا بر مردم، ١٢ نفر هستند. اولین آنها برادرم و آخرین آنها فرزندم هستند” سپس فرمودند: “اما برادرم، علی و فرزندم مهدی است، او زمین را از قسط و عدل پر می‌کند آنچنانکه از ظلم و جور پر شده است”
بعد فرمودند: “قسم به خدایی که مرا مبعوث کرد، اگر از عمر دنیا یک روز باقی بماند خداوند آن را آنقدر طولانی می‌کند تا فرزندم مهدی #ظهور کند و عدل و داد را به اتمام برساند، و عیسی بن مریم همراه او خواهد آمد و پشت سرش نماز خواهد خواند، و مهدی زمین را از نور خداوند پر خواهد کرد”
________________________
حجةالاسلام والمسلمین #علوی_تهرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.