? #مهدویت در منابع اهل سنت

? #مهدویت در منابع اهل سنت

✅ در این بحث دنبال اثبات مهدویت نیستیم بلکه می‌خواهیم روایات پیرامون امام زمان (عج) را در کتب اهل سنت بیان کنیم تا بدانیم این موضوع در بیان پیامبر اکرم (ص) مطرح شده و در کتابها هم آمده و ساخته و پرداخته شیعیان نیست.
به دو صورت درباره مهدویت بحث کرده‌اند:

1⃣ در این مورد بصورت جداگانه کتاب نوشته‌اند: مانند “العرف الوردی، فی اخبار المهدی” اثر جلال‌الدین سیوطی، عالم مشهور اهل سنت که در آن حدود ٢٠٠ حدیث در باب مهدویت نقل کرده است.

2⃣ کتابهایی که در بخشی از آن، مطالبی پیرامون مهدویت آمده که ٢٤٩ کتاب، بررسی شده است. صحیح مسلم اثر مسلم بن حجاج، فتوحات مکیه اثر ابن‌عربی، مروج الذهب اثر مسعودی و مسند احمدبن حنبل نمونه‌ای از مهمترین این منابع است.

✅ جابر بن سمره نقل می‌کند که رسول خدا فرمودند: همانا این دین [اسلام] همواره شکست‌ناپذیر و غالب است تا زمانیکه ١٢ جانشین من بیایند که همگی از قریش هستند. [صحیح مسلم، مسند احمد بن حنبل]

✅ جابر بن عبدالله انصاری در حدیثی از پیامبر پرسید این دوازده نفر کیستند؟ حضرت فرمودند: خداوند تو را رحمت کند که خوب پرسیدی. تعداد آنها، تعداد ماههای خداوند در قرآن است. اولین آنها علی بن ابیطالب و آخرین آنها قائم (عج) است.
________________________
حجةالاسلام والمسلمین #علوی_تهرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.