? برای نجات از فتنه‌های آخرالزمان

? برای نجات از فتنه‌های آخرالزمان باید فریب “خوبی‌های” جریان باطل را  نخورد!

?باید مردانه علیه خوبی‌های جریان باطل قیام کنی؛ کاری که خدا می‌کند و خوبی‌های غیرمتقین را قبول نمی‌کند. وقتی کسی ظلم بزرگ می‌کند و نماز هم می‌خواند، خدا نمازش را هم نمی‌پذیرد!
goo.gl/SuUGKJ
#آخرین_مراحل_انتظار-10

⭕️  امروز جهان دارد متوجه امام حسین(ع) می‌شود، و این مقدمۀ یک #غربال_هولناک است

⭕️  حماسۀ اربعین و عزدارای‌های باشکوه، یعنی حق خیلی آشکار شده؛ این مقدمۀ غربال‌های #شدید است!

⭕️ هیچ جریان باطلی «باطلِ محض» نیست؛ کمی حق هم در خودش دارد!
____________________________
#حسینیه_آیت_الله_حق‌شناس – ج10
#حجت_الاسلام_پناهیان:

? این گریه‌ها و عزاداری‌های باشکوه برای حسین(ع) و این جریان #اربعین را که می‌بینیم و از سوی دیگر، این جنایت‌هایی که در حق شیعیان و محبین اهل‌بیت(ع) در منطقه می‌شود را می‌بینیم، تحلیل و تلقی بنده این است که اینها مراتب #اتمام_حجت است، وقتی این‌قدر حق آشکار شده است، این مقدمۀ غربال‌های شدید است، چه آزمایش‌های سختی در پیش خواهد بود! وقتی جهان دارد متوجه امام حسین(ع) می‌شود، این مقدمۀ یک غربال هولناک است.

⭕️❓اما چرا این امتحانات سخت، الان باید باشد؟ چرا قبلا نبود؟

? چون خدا منتظر است که جامعۀ اسلامی قدرت پیدا کند و بعدش غربال کند. و الا اگر قبل از قدرت گرفتن، غربال صورت بگیرد که اصلاً این جامعه شکل نمی‌گرفت. اما وقتی قدرت گرفت، خدا خالص‌سازی می‌کند. هدف امتحانات آخرالزمان «خلوص» است.

⭕️❓چه می‌شود که در فتنه‌های آخرالزمان یک عده‌ای از خوب‌ها سقوط می‌کنند؟ و راه نجات از این فتنه‌ها و بحران‌ها چیست؟

? امیرالمؤمنین(ع) این راز را بیان می‌کند: «اگر باطل تماماً از حق جدا می‌شد(و باطلِ محض می‌شد) آدم‌های شک‌کننده هم حق و باطل می‌فهمیدند و دیگر کسی شک نمی‌کرد که باطل، باطل است! و اگر حق از باطل جدا می‌شد، دیگر زبان معاندین قطع می‌شد. اما وقتی حق و باطل با هم قاطی شدند، شیطان بر دوستان خودش(بیماردلان) مسلط می‌شود»(فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ…؛ نهج‌البلاغه/خطبۀ 50)

? اصلاً فتنه این‌طور شکل می‌گیرد که یک جریانی، حق و باطل را با هم قاطی می‌کند و جلو می‌آید. آنگاه کسی که بیماردل است و می‌خواهد به سمت این جریان برود، به حقی که با آن باطل مخلوط شده، استناد می‌کند و به آن جریان متمایل می‌شود. یعنی قسمتی از حق که در آن باطل هست را بهانه می‌کند و می‌گوید: «یک حقی هم در آن هست!» اما باید مواظب بود که فریب خوبی‌های جریان باطل را نخوری. تا خوبی‌های جریان باطل را طرد نکنی از فتنه‌های آخرالزمان نجات پیدا نمی‌کنی! باید مردانه علیه خوبی‌های جریان باطل قیام کنی. کاری که خدا می‌کند و خوبی‌های غیرمتقین را قبول نمی‌کند. وقتی کسی ظلم بزرگ می‌کند و نماز هم می‌خواند، خدا نمازش را هم نمی‌پذیرد.

? هیچ کس و هیچ جریان باطلی «باطلِ محض» نیست. همۀ جریان‌های باطل، چندتا حرف حق هم دارند؛ اما حرف حقی که قاطی باطل است! وای بر کسانی که شیفتۀ قسمت‌های حقِ جریان باطل می‌شوند!

? امام صادق(ع) می‌فرماید: در قیامت، سه گروه هستند که خدا نگاهشان نمی‌کند و در قعر جهنمند. یکی آنها که به‌ ناحق جای ائمۀ(ع) بنشینند. یکی آنهایی که با امامان بجنگند. و گروه سوم کسانی ‌که برای این دو گروه قبلی، یک‌ذره ایمان و سهمی از اسلام قائل باشند(تحف‌العقول/329)

⭕️❓چه‌ کنیم که در فتنه‌های آخرالزمان-که حق و باطل قاطی شده- درست تشخیص دهیم و نجات پیدا کنیم؟

? اولاً باید فریبِ آن قسمت حقی که در باطل هست را نخوریم. و ثانیاً علیه تمام جریان باطل قیام کنیم و مراعات قسمتهای حقی که در خدمت باطل گرفته شده است را هم نکنیم. مگر علی(ع) مراعات نماز خواندن خوارج را کرد؟ و الا جزء اصحاب ولی‌عصر(عج) نخواهی شد.

? همۀ آدم‌های جهنمی هم بالاخره چندتا خوبی دارند. کسی که در جبهۀ باطل است، اگر اخلاقش خوب است؛ اخلاق خوبش هم دیگر ارزش ندارد! عمر سعد، این‌قدر عاطفه داشت که عصر عاشورا وقتی سخنان حضرت زینب(س) را شنید، گریه کرد! اصلاً عمر سعد به‌خاطر خوبی‌هایش بود که توانست این‌همه از مردم کوفه را با خودش همراه کند و به جنگ حسین(ع) بیاورد. اما خاک بر سر همۀ خوبی‌هایش که در خدمت بدیهایش قرار گرفت!

? برخی شیفتۀ تمدن غرب می‌شوند، مثلاً به‌خاطر نظم ترافیک خیابان‌هایشان، یا اینکه در ادارات کارها بهتر پیش می‌رود. اما این قسمت تمدن غرب را که دارد کرور کرور انسان بی‌گناه را قتل عام می‌کند، نمی‌بیند! چه می‌شود که بعضی‌ها به خوبی‌های تمدن غرب نگاه می‌کنند اما بدی‌های آن‌را نمی‌بینند؟! اینها در فتنه‌های آخرالزمان چه می‌کنند؟!

#آخرین_مراحل_انتظار-  -ج10– #محرم95 – 95.7.21
#صوت:
telegram.me/Panahian_mp3/1088
ــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ کانال رسمی #استاد_پناهیان
@Panahian_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.