? اگر میلیون‌ها دلار برای کارهای مختلف فرهنگی خرج کنیم، یک‌درصدِ زیارت اربعین، فایده و اثر ندارد!

?  اگر میلیون‌ها دلار برای کارهای مختلف فرهنگی خرج کنیم، یک‌درصدِ زیارت اربعین، فایده و اثر ندارد!

? راز ارزش زیارت امام حسین(ع) چیست؟

⭕️ هرکسی می‌خواهد حرم امام حسین(ع) را با معرفت بیشتر زیارت کند، باید به این راز و حقیقت و گوهر مرکزی توجه کند!
goo.gl/ZrS9ts
#پیاده‌روی_اربعین

⭕️ رازِ این‌همه التهاب در عزاداری و این‌همه ثواب برای زیارت حسین(ع) این است که به «امامِ» ما بی‌احترامی و ظلم شده

⭕️ اصلی‌ترین درس عاشورا «امامت» است نه عبادت! عبادتی که در نتیجۀ امامت و ولایتمداری نباشد، عبادت دروغین خواهد بود، ابلیس هم 6هزار سال نماز خوانده بود، اما این‌همه عبادت او را نجات نداد، چون ولایت ولیّ خدا را نپذیرفت

⭕️ اربعین دارد #امامت را جا می‌اندازد! وقتی امامت جا افتاد، اخلاق و عبادت هم درست می‌شود؛ وقتی امامت جا افتاد، جامعۀ بشری #نجات پیدا می‌کند!

⭕️ اربعین #پادگان تربیت سربازانِ امامت است

⭕️ با سفر اربعین، پیوند خودتان را با «امامت» تقویت کنید
________________
#حجت_الاسلام_پناهیان:

? مهمترین فایدۀ زیارت امام حسین(ع) که این‌همه اجر و پاداش برای آن ذکر شده، چیست؟ چرا اهل‌بیت(ع) این‌قدر بر زیارت حسین(ع) تأکید کرده‌اند؟ به حدّی که برای هیچ عملی این‌قدر ثواب ذکر نشده که برای زیارت و پیاده رفتن به حرم امام حسین(ع) ثواب ذکر شده. نمی‌شود این‌قدر ثواب برای یک موضوعی بگذارند ولی این موضوع فایدۀ چندانی در #زندگی ما نداشته باشد!

1⃣ و 2⃣ #ظلم‌ستیزی و #دفاع_از_مظلوم، دو تا از فوائد مهم عزاداری و زیارت حسین(ع) است، اما اینها نسبت به آن فایدۀ اصلی، فرعِ ماجرا هستند.

3⃣ یکی دیگر از فوائد مهم عزاداری و زیارت حسین(ع) و به‌ویژه زیارت اربعین، #اتحاد و #مودّتی است که بین مؤمنین ایجاد می‌شود. حضرت امام(ره) می‌فرمود: چه عاملی در جهان می‌تواند این‌قدر همدلی و هماهنگی بین انسان‌ها ایجاد کند؟(صحيفه امام/11 /98)

4⃣ یکی دیگر از آثار عزاداری حسین(ع) #ایثارگری و #سخاوت است. شما در اربعین می‌بینید که برادرن عراقی تمام هستی‌شان را صرف عزاداران حسین(ع) می‌کنند. انسان به‌سادگی از مالش نمی‌گذرد، ولی این نذرهایی که می‌بینید برای حسین(ع) به‌سهولت داده می‌شود، برای چیست؟! سخاوتی که امام حسین(ع) در محبین خود ایجاد می‌کند، عجیب است. مثلاً شما این سخاوت را در ضمن مناسک حج نمی‌بینید.

5⃣ یکی دیگر از برکات زیارت حسین(ع) آثار #معنوی و رابطۀ خوب با #خداست. جامعۀ ما به این آثار معنوی نیاز دارد، میلیون‌ها دلار اگر برای کارهای مختلف فرهنگی خرج کنیم، یک‌درصدِ زیارت حسین(ع)-خصوصاً در اربعین- می‌توانیم برای بهبود اوضاع خودمان فایده جمع کنیم؟!

? اما بالاتر از همۀ این فوائدِ ملموس، یک رازی هست که همان حقیقتِ محوری رابطۀ ما با امام حسین(ع) است. و هرکسی می‌خواهد حرم امام حسین(ع) را با معرفت بیشتر زیارت کند، باید به این راز و حقیقت و گوهر مرکزی توجه کند. این مظلومیت حسین(ع) نیست که دل ما را آتش می‌زند و منقلب می‌کند، در  عالم، مظلوم و سربریده زیاد است. #راز ماجرا این است که «امام» ما به شهادت رسیده، به «امامِ ما» ظلم شده و بی‌احترامی شده. اگر گفتند: چرا برای زیارت حسین(ع) این‌قدر بی‌تاب هستی؟ بگو: می‌خواهم به زیارتِ «امامِ خودم» بروم. بحث شهادتِ حسین(ع) فرعِ امامتِ حسین(ع) است.

? راز ارزش عزاداری حسین(ع) «امامت» است. راز سوختن ما و این‌همه التهاب و عاطفه، #ولایت است.

?اگر از شما پرسیدند: چرا برای حسینِ شهید، این‌قدر حرمت قائل هستید؟
بگو: «چون او امامِ من بوده!»

?چرا اربعین این‌قدر جمعیت می‌آید؟
چون امامِ یازدهم ما اشاره کرده اربعین بیایید(تهذیب الاحکام/6/ 52)

?چرا انسان در اینجا این‌قدر سخاوتمند می‌شود؟
چون در معرضِ امام خودش قرار می‌گیرد.

?چرا آدم یک‌دفعه‌ای انگیزۀ #جنگ با ظالم پیدا می‌کند؟
چون امامِ ما غریب واقع شده. چون اصل دین ما امامت و ولایت است.

? اصلی‌ترین درس عاشورا، امامت است، نگوییم: اصلی‌ترین درس عاشورا، عبادت است! عبادت، نتیجۀ ولایتمداری است، و الا عبادت دروغین خواهد بود، ابلیس هم 6هزار سال نماز خوانده بود، اما این‌همه عبادت او را نجات نداد، چون ولایت ولیّ خدا را نپذیرفت.

? ان‌شاء الله با این سفر اربعین، پیوندتان با امامت، تقویت شود. در اربعین باید طوری از امام خودمان تقدیر کنیم که همۀ عالَم حساب ببرند و بگویند: «یک‌وقت به امامِ اینها کوچکترین اهانتی نکنید!»

?اربعین پادگان تربیت سربازانِ امامت است. اربعین دارد #امامت را جا می‌اندازد؛ وقتی امامت جا افتاد، اخلاق و عبادت هم درست می‌شود. وقتی امامت جا افتاد، جامعۀ بشری #نجات پیدا می‌کند.

#مسجد_حنانه #نجف_اشرف #اربعین – 94.9.6
#صوت:
http://bayanmanavi.ir/post/2795
telegram.me/Panahian_mp3/1108

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.