«هيئات بايد پايگاه گفتگو

استاد سید محمدمهدی میرباقری:

«هيئات بايد پايگاه گفتگو و گفتمان‌سازي نسبت به مطالبات دستگاه مرجعيت شيعه به خصوص ولي معظم فقيه باشد. کجا بايد حرف‌های ايشان مورد بحث و بررسي قرار بگيرد و به فهم عمومي جامعه برسد و بسط پيدا کند؛ يکي از پايگاه‌هايش هيئات است؛ نگذاريم اين ارتباط قطع بشود؛ معني سکولار شدن هيئات اين است.
بايد مواظب باشيم که هيئات، سکولار نشوند؛ اگر هيئات ارتباطش را با سياست‌هايي که ولي معظم فقيه جامعه ما ــ که ما شأن نيابت امام زمان (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه) را در موضع تصرفات اجتماعي براي ايشان قائليم ــ قطع شد، هيئت سکولار مي‌شود، اگر اين ارتباط قطع شد ممکن است آن هيئت ديگر در خدمت اسلامي که اهل بيت(ع) آوردند، نباشد.

[البته] زود مرزبندي هاي غلط سياسي نکنيم؛ محبين اهل بيت(ع) هر کجا که هستند [به شرطی که] با اخلاص کار بکنند ان‌شاء‌الله روز قيامت همه‌شان رو به روي هم مي نشينند؛ «و نزعنا ما في صدورهم من غلّ اخواناً علي سرر متقابلين»؛ خداي متعال مومنين را به بهشت مي برد آن کينه‌هايي که نسبت به هم داشتند همه را مي‌کَنَد، روبروي هم مثل دو برادر مي‌نشينند. [پس] نمي‌خواهم بگويم که ما زود مرزبندي بکنيم؛ ولي توجه داشته باشيد دشمن به شدت کار مي‌کند براي اينکه اين کارآمدي را از هيئات بگيرد. هيئت بايد در خدمت اقتدار اسلام باشد. هيئت بايد در جنگ فرهنگي بين اسلام و کفر، يکي از پايگاه‌هاي اين جنگ فرهنگي باشد.

نفس عزاداري بر سيدالشهدا(ع) خود يکي از اصلي‌ترين موضوعات درگيري با شيطان است که اگر آن را خوب احياء کنيد کار، تمام است. [پس]نمي‌خواهم بگويم اين، ناقص است؛ ولي غرضم اين است که اين امر اگر بخواهد احيا بشود، يک الزاماتي دارد. عزاداري بر سيدالشهدا(ع) و بکاء بر سيدالشهدا(ع) يکي از بهترين مسيرهاي مرزبندي با دشمن است. ولي درعين‌حال، هيئت و جوان‌هاي هيئتي و عزيزان ما بايد تلاش کنند که هيئت، مرکزي براي دفاع از پرچم اسلام در مقابل دستگاه کفر باشد.
دستگاه کفر يک طيف وسيع است، اينجا بايد جوان‌هاي ما بيمه بشوند و اين کار شدني است. مثلاً نکاتي که مقام معظم رهبري(مدظله) [درباره هیئات] فرمودند، نکات لطيفي است؛ ما بايد مراعات کنيم.
اگر واقعاً جنگ فرهنگي دشمن جدي است، ما بايد در هيئات بنشينيم فکرکنيم که ميدان اين جنگ و صحنه اين جنگ نرم کجاست و چطور بايد با اين جنگ نرم مبارزه کرد؛ چطور هيئات بايد ظرفيت خودشان را افزايش بدهند؟ با اين ظرفيت‌های فعلی ممکن است نتوانيم در يک صحنه‌هايي حاضر بشويم؛ ولي مي توانيم ظرفيت هاي خودمان را افزايش بدهيم و در آن صحنه‌ها حضور پيدا کنيم و هيئات به سنگر مقابله با هجوم دشمن و به مکتب اهل بيت(ع)، تبديل شوند. اگر دشمن درصدد اين است که درگيري‌هاي فرقه‌اي در دنياي اسلام به راه بيندازد ما بايد از ظرفيت هيئات براي همدلي بين فرق مذهبي و بين اقوام استفاده بکنيم». ۹۲/۱۲/۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.