? اربعین کسانی

? اربعین کسانی که دارای «سِرّ خوب» هستند را جذب می‌کند

? شاید اربعین آخرین فراخوان هدایت الهی باشد

⭕️ بعضی‌ها، زائرین میلیونی اربعین را افرادی فریب‌خورده می‌نامند که با #تبلیغ صدا و سیما آمده‌اند!

⭕️ قبل از غربال سخت آخرالزمان، باید نصرت ویژه‌ای به مردم برسد تا اتمام حجت شود/ اربعین آیه‌ای بزرگ از نصرت الهی است برای آنهایی که سرشان خوب است

⭕️ چه کسانی در فتنه‌ها و غربال‌ها می‌ریزند؟ کسانی که در سِرّشان چیز بدی پنهان کرده‌اند

⭕️ به ظاهر خودمان اتکا نکنیم؛ خیلی‌ها که ادعا داشتند، الان امید اول صهیونیست‌ها هستند!

⭕️ مهمترین امتحانی که سِرّ آدم‌ها را آشکار می‌کند، چیست؟ هیچ کجا مثل امر ولایت، سِرّ آدم‌ها رو نمی‌شود ___________________________
#بیت_رهبری #اربعین 94.9.11
#حجت_الاسلام_پناهیان:

? در اینجا می‌خواهم تحلیلی را دربارۀ اربعین-که حماسۀ عظیم و بی‌سابقۀ بشری در تاریخ است- ارائه کنم. این یک تحلیل عمیق است که باید روی آن فکر کرد. چرا اربعین به این حماسۀ بزرگ تبدیل شده؟ چرا هر کسی آنجا می‌رود، برایش ملموس می‌شود که «خبری هست»؟ چرا در اربعینِ حسین(ع) این‌همه قدرت و عزت آفریده شده؟

? می‌دانید که طبق روایات، قبل از ظهور غربال بسیار سختی انجام خواهد شد(الغیبه للطوسی/339) در آخرالزمان، ما در معرض امتحانات و غربال‌های سختی هستیم که این غربال‌ها ریزش‌ها و رویش‌هایی دارند. اما چه کسانی در غربال‌ها می‌ریزند؟ کسانی که در سِرّشان چیز بدی پنهان کرده‌اند. پیامبر(ص) می‌فرمود: هر کسی در سرّ خودش چیزی را پنهان کند، خدا آن سرّ را از قلب او بیرون می‌کشد و آن‌را رِدا می‌کند و بر تنش می‌کند، چه بد باشد و چه خوب(کافی/2/294)

? سعی کنیم سِرّ خودمان را پیدا کنیم و زیاد به ظاهر خودمان اتکا نکنیم. بعضی‌ها بوده‌اند که مثل من و شما، خیلی ادعاها داشتند ولی الان امید اول صهیونیست‌ها هستند! معلوم نیست آنها چه چیزی در دل خودشان پنهان کرده بودند که خدا آن را بیرون کشید و بر تنشان کرد؟ شما سعی کنید هیچ چیزی از بدی‌ها را در سرّ خودتان پنهان نکنید.

? این اربعین دارد کسانی که دارای «سِرّ خوب» هستند را جذب می‌کند. در اربعین یک کسانی به کربلا آمده‌اند که تا حالا نماز هم نمی‌خواندند اما آمدند و در کربلا تغییر کردند. کربلا با اسرار درونی انسان‌ها کار دارد. حالا باید دید، این کربلا و اربعینی که امروز قدرت نورانی خودش را رو کرده، چه کسانی را تکان می‌دهد و چه کسانی را تکان نمی‌دهد؟ مهمترین جایی که سِرّ انسان رو می‌آید یا مهمترین امتحانی که سِرّ آدم‌ها را آشکار می‌کند، چیست؟ هیچ کجا مثل امر ولایت، سِرّ آدم‌ها رو نمی‌شود.

? بعضی‌ها این عظمت ده‌ها میلیونی اربعین را می‌بینند ولی «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ» هستند؛ و حتی-به این جمعیت- توهین می‌کنند؛ این جمعیت را موجوداتی فریب‌خورده تلقی می‌کنند که با تبلیغ صدا و سیما آمده‌اند! در حالی که صدا و سیما قدرت انتقال ذرّه‌ای از حسّ پیاده‌روی اربعین را هم ندارد. اصلاً این احساس قابل انتقال نیست. انگار این‌قبیل افراد یک‌دفعه‌ای درِ عقل‌شان بسته می‌شود! این حرکت عظیم انسانی هم آنها را بیدار نمی‌کند و حتی توهین هم می‌کنند!

? طبق قواعد و سنن الهی، قبل از هلاکت انسان‌ها در فتنه‌ها، خدا اتمام حجت می‌کند. وقتی نصرت الهی و آیات الهی می‌آید، برای این است که می‌خواهد حجت تمام کند و بعد از اتمام حجت، دیگر خدا خودش می‌داند با آن کسانی که هلاک می‌شوند چگونه برخورد کند.

? قبل از فتنه‌ها و امتحان‌های آخرالزمان هم باید کمک ویژه‌ای به مردم داده شود. چون وقتی می‌خواهند یک امتحان سختی بگیرند یا وقتی می‌خواهند «امتحانِ آخر» را بگیرند، علی‌القاعده باید قبلش کمک ویژه‌ای به مردم بشود تا اتمام حجت صورت گیرد. نمی‌شود که خدا ناغافل این مردم را امتحان کند و آنها را به دوزخ بفرستد!

? شاید اربعین آخرین فراخوان هدایت الهی باشد. خدا ابواب رحمت خود را گشوده؛ هر کسی در این راه قدم بگذارد، دلش با اربعینی‌ها باشد، با اربعین، نصرت خدا و قدرت اولیاء خدا را درک کند، با حماسۀ میلیونی اربعین، به فرج و نصرت خدا ایمان پیدا کند، نجات پیدا کرده. و هر کسی که با اربعین-که آیۀ بزرگ الهی است- هم ایمان نیاورد، دیگر باید منتظر هلاکت و نابودی باشد.

? امام باقر(ع) می‌فرماید: «زیارت قبر حسین(ع) و روضه‌خوانی و گریۀ بر او، کمک خدا برای شما در همین دنیا است»(دانشنامه امام حسین ع/ج9/ص384 به نقل از: فضل زيارة الحسين ع/ص48) یعنی این نصرت خداست که به شما می‌رسد تا خدا آیۀ خودش را آشکار کند. ما باید از خودمان بپرسیم که «چرا تا به‌حال با هم جمع نشده بودیم، به این زیارت برویم؟ چرا دیر اقدام کردیم؟»

# بیت_رهبری #اربعین 94.9.11
#صوت:
bayanmanavi.ir/post/2806

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.