? معرفی حضرت محمد(ص) به جهانیان

? معرفی حضرت محمد(ص) به جهانیان / نگاهی متفاوت از حجت الاسلام پناهیان

حرمت پیغمبر اکرم(ص) و بیان سیرۀ نورانی ایشان، مؤثرتر از تمام استدلال‌هایی است که ما برای اثبات عقلانیت دین و وحدانیت پروردگار عالم داریم. نباید غرق مباحث نظری شده و از رسول خدا(ص) غافل شویم. مردم دنیا غالباً با فطرتشان زندگی می‌کنند و فطرتاً خدا را قبول دارند. نباید تصور کنیم تا وقتی شبهه‌های ملحدانه را از سر راه بر نداریم، مردم به پیامبر ایمان نمی‌آورند.

بهتراست ابتدا انسان‌ها را مستقیماً با شخصیت باعظمت پیغمبر اکرم(ص) آشنا کنیم؛ داستان زندگی پیامبر اکرم(ص) عجیب دلبری می‌کند اگر درست بازگو شود.

امیرالمؤمنین(ع) در نامۀ 31 #نهج_البلاغه که برای ما یک الگوی آموزشی خوب محسوب می‌شود، قبل از اینکه برای جوان خود از خدا سخن بگوید، از پیغمبر خدا(ص) سخن می‌گوید و می‌فرماید:

بدان پسرم! هیچ کس چون #رسول_خدا(ص) از خدا برای ما خبر نیاورده‌ است، رهبرى او را پذیرا باش، و راهنمایى او را برای رسیدن به سعادت بپذیر؛ وَ اعْلَمْ یَا بُنَیَّ أَنَّ أَحَداً لَمْ یُنْبِئْ عَنِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ کَمَا أَنْبَأَ عَلَیْهِ نَبِیُّنَا فَارْضَ بِهِ رَائِداً وَ إِلَى النَّجَاةِ قَائِداً (نهج البلاغه/نامۀ31)

در واقعیت تاریخ اسلام هم شما می‌بینید که مردم مکه اول پیامبر(ص) را دیدند و به او اعتماد پیدا کردند، بعداً از او دربارۀ خدا شنیدند و پذیرفتند. نه اینکه اول خدا را دیده باشند و بعد خدا به آنها گفته باشد حالا که به من معتقد شدید و توحید و عدالت مرا پذیرفتید، حالا بروید سراغ این پیامبر و به او ایمان بیاورید! اول رسول خدا(ص) به مردم فرمودند: آیا به من اعتماد دارید؟ همه گفتند آری، شما امین ما هستید و بعد پیامبر(ص) به آنها از دین خبر داد.

#شهادت_حضرت_محمد (ص) #28_صفر #استاد_پناهیان #حجت_الاسلام_پناهیان #panahian_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.