?قیام قائم علیه‌السلام در حدیث حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام

?قیام قائم علیه‌السلام در حدیث حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام

حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام:
به حضرت جواد علیه‌السلام عرض کردم: من امیدوارم که آن «قائم » که زمین را پر از #عدل و داد کند پس از آنکه از #جور_و_ستم پر شده باشد از خاندان حضرت رسول الله صلی اللّه علیه وآله ، شما باشی .

حضرت فرمود: ای ابوالقاسم! ما اهل بیت همه قائم به امر خداوندیم و #راهنمای_دین او هستیم، لیکن آن قائم که خداوند بوسیله او #جهان را از کفر و آلودگی و #ظلم_و_جنایت پاک خواهد کرد، و جهان را پر از عدل و داد می نماید، کسی است که ولادت او از انظار #مخفی می ماند و شخص او از مردم #پنهان می شود، و بردن نام او بر مردم حرام می گردد.

آن حضرت با پیغمبر هم نام هم کنیه است، وی آن شخصی است که زمین از برای او در هم پیچیده می گردد و هر دشواری برایش آسان می شود، #یاران وی که به اندازه ی #اصحاب_بدر هستند در هر کجای دنیا باشند پیرامونش جمع می شوند، و تفسیر آیه ی شریفه ی:
«اینما تکونوا یات بکم الله بکم الله جمیعا ان الله علی کل شی ء قدیر»
در هر جایی که باشید خداوند همه شما را جمع می کند و پروردگار به همه چیز توانا است.
ناظر به این معنی است، هر گاه این عده که از اهل اخلاص اند اجتماعی کنند، خداوند امر او را اظهار خواهد نمود، وقتی که لشگریان آن حضرت که ده هزار نفرند بهم بپیوندند در این هنگام به فرمان و اذن پروردگار #ظهور خواهد نمود، و دشمانان خداوند را خواهد کشب تا از وی راضی گردد .

عبدالعظمی حسنی گوید: عرض کردم: آن بزرگوار از کجا می داند که خدا از وی راضی شده است؟

فرمود: در #دل وی رحمت و عاطفه ای پیدا می شود که حاکی از رضایت خداوند است و هرگاه داخل مدینه شود، #لات_و_عزی را از قبر بیرون می کند و می سوزاند .

? کمال الدین 1/36; الاحتجاج 2/249 .
@Thaghalain1
#روایت_عبدالعظیم_حسنی_قیام_قائم

✏️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.