✳️ اگر محور جامعه توجه به امام زمان عج باشد ،

‍ ( ???????
#پای_درس_استاد
#خانواده_آسمانی

‍ ✳️ اگر محور جامعه توجه به امام زمان عج باشد ، دولت کریمه شکل می گیرد✳️

استاد محمد شجاعی ، در آخرین جلسه سلسله مباحث خانواده آسمانی در سال 96 ، با اشاره به جایگاه دعای ندبه در هویت انسان گفت : اگر محور جامعه ، توجه به امام زمان عج باشد ، دولت کریمه در وجود انسان شکل می گیرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تنظیم و نشر آثار استاد محمد شجاعی ، این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سلسله مباحث هفتگی خانواده آسمانی که عصر امروز (پنج شنبه) برگزار شد گفت : ما وقتی مسیر را اشتباه می رویم و دغدغه های انسانی نداریم، هر مشکلی سرراهی ما، به وجود می آید، اگر کسی چینش آرزوها و مهندسی فکر درست و مناسب با شان انسانی خود داشته باشد، در هر راهی قدم بردارد، مشکلات او را له و مچاله نمی کند. چون توجه این شخصیت به اهدافی است که می خواهد به آن برسد. اما اگر کسی هدف گزاری هایش، غلط باشد، به هر مقامی در دنیا برسد، ناآرام است و به سعادت نمی رسد.
این پروهشگر دینی افزود: این قواعد مدیریتی فرد و جامعه است. باید در هر مقامی هستیم هدف گزاری درستی داشته باشیم و دعای ندبه یکی از دعاهای مهمی است که این هدف گذاری را برای ما معین می کند، دغدغه ها و غصه های دعای ندبه از نوع انسانی هستند و اگر کسی در کنار خدا و خانواده آسمانی اش همچنان ناراحت و غصه دار باشد، چون معرفت و شناخت کافی ندارد، نمی تواند آرامش داشته و سعادتمند باشد ، این فرد همیشه عزادار غصه ها و کمبودهایی دنیایی است.
استاد محمد شجاعی افزود : انسانی که معرفت دارد ، این را به صورت دائم ، برای خود یادآوری کند که” انا لله و انا الیه راجعون”. یعنی من از خدایم. این بمب شادی است که انسان همیشه با این تفکر شاد و آرام است. از دیگر بمب های شادی، “قل ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین” است. یعنی همه چیزم برای خداست و کسی می تواند چنین باشد که دغدغه های انسانی داشته باشد. با درک این دغدغه می توان فراق ها و دوری ها و راز تکرار کلمه ((این)) در دعای ندبه را فهمید. یکی از دغدغه‌های انسانی در دعای ندبه، نبود امام است. بویژه امام زمان علیه السلام. اگر محور جامعه امام زمان باشد، آن وقت است که دولت کریمه شکل می گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت اربعین در توجه به انسان کامل گفت : مهمترین فرصتی که می توان امام زمان علیه السلام را معرفی کرد، اربعین است. اربعین آبروی دنیا را برده. چون با وجود اختراع این همه مکاتب و عرفان های مختلف خواستند که اربعین را نابود کنند، ولی می بینیم که این موضوع ، مداوم پررنگ تر شده و ادیان در کنار هم قرار می گیرند. راز این ماندگاری را باید همان نقش محوری امام در جامعه دانست.
?????????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.