??حسن نیت عامل افزایش رزق است??

?????
#انسان_و_ایمان
#استادمحمدشجاعی
جلسه 34؛مورخ 96/12/08

??حسن نیت عامل افزایش رزق است??

?یکی از رموز جلب رحمت و توفیق های الهی در هر پنج بخش وجودی‌مان(جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلی و فوق عقلانی) «حُسن نیت» است. بدجنسی، بدنیتی، خودمحوری، خودخواهی، خودشیفتگی، ترجیح خود بر دیگران، داشتن حس رقابت منفی با دیگران، داشتن حس علو و برتری‌جویی و دروغ‌گویی، همه از نیت های خبیثی است که مانع رزق می‌شوند.

?کاسبی که در کار خود دروغ بگوید، راه رزقش را می‌بندد. ممکن است با حرام‌خوری، پول و ثروتش را زیاد کند؛ اما این رزق نیست. بلکه عذاب و وبال است. پس اگر انسان آمادگی نداشته باشد؛ یا بد نیت باشد، ثروت زیاد مایه اضطراب، نگرانی و کفرش می‌شود. پس این نیت است که باب رزق را باز می‌کند.

?حتی اگر فردی کافر باشد، حُسن نیت در انسان‌دوستی و همدلی، باعث افزایش رزقش می‌شود. در روایت داریم اگر خانواده ای کافر هم باشند، ولی همدیگر را دوست داشته باشند، رزق و خیر و برکت دارند. در نقطه مقابل هم، اگر خانواده‌ای مؤمن باشند، اما بین آنها اختلاف، بداخلاقی، حسادت، خودبرتربینی و رقابت باشد، رزق برداشته می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم که حُسن نیت، خوش نیتی، همدلی، اینکه من با دیگران مسابقه نمی‌گذارم و خیر را برای همه بخواهم، باعث جلب رزق می شود. این یک سنت عمومی الهی است که تأثیر نظام عالم است. چون با رحمت رحمانیه الهی تطبیق دارد.
مطالعه کامل مطلب در?
montazer.ir/node/8906
???????
@montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.