? الهی حول حالنا

? الهی حول حالنا
روز اول عید نوروز امسال، خاص‌تر از سال‌های گذشته است

? اینکه روز اول سال نوی امسال، مصادف با شهادت امام هادی (ع) است، فرصت بسیار مغتنمی‌ست برای آنها که دغدغه‌ی جایگاه‌ مناسبات دینی در آیین‌های ملی را دارند.

? اگر از نگاه تک بعدی خارج شویم، راه‌های بسیاری برای همراه کردن این دو ارزش در کنار هم وجود دارد. راه‌های زیادی که هر خانواده بسته به توان اعتقادی و مالی خود می‌تواند آنها را پیدا و عملی کند. سفره‌های هفت سین چند سال پیش که محرم همزمان با نوروز بود را به خاطر بیاورید. آئینی سنتی که آینه‌ی دین شده بود.

? برای پیام‌ها و تماس‌های تبریک تحویل سال، از همین امروز دست به کار شوید.
http://khl.ink/f/bx0291355.jpg
☘️مفاتیح را باز کنید و اعمال و زیارت‌نامه‌ی خاص آن روز را مطالعه کنید. جمله یا سلام یا اعمال کوتاهی که قابل انجام برای همه باشد انتخاب کنید، با همکاری افراد خوش ذوق اطراف‌تان یک پیام تبریک چند خطی کوتاه، با گنجاندن مضامین انتخابی‌ بنویسید. می‌توانید از کتاب‌های شعر کتابخانه‌تان استفاده کنید. احتمالا با یک جستجوی ساده در اینترنت به چند پیام مرتبط هم برسید. در تماس‌هایتان، جمله‌ها و اصطلاحاتی و مضامینی که آماده کرده‌اید بیاورید و اقوام و دوستان‌تان را به خواندن یک زیارت نامه کوتاه منتسب به امام، دعوت کنید.

? اگر لحظه تحویل سال در جمع خانوادگی، منزل پدر و مادر، یا پدربزرگ و مادربزرگ هستید، لحظات تحویل سال را با یک توسل جمعی کوتاه به محضر ائمه و خاصه سلامی به امام شهید آن شب همراه کنید.

? در بخشی از عیدی بچه‌ها، ذوق دینی‌تان را به نمایش بگذارید. یک پیکسل مذهبی کوچک، یک جانماز حاوی یک دعای توسل، یک کتاب کوچک قصه از امام شهید، که همان جا برایشان بخوانید، عیدی خوبی به شمار می‌روند.
? #مهارتهای_زندگی

عضویت در ریحانه??
❣️ @Khamenei_Reyhaneh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.