??عید نوروز نماد پاکی، طراوات و عبادت است??

#نوروز_بهار_جانها
#استادمحمدشجاعی

??عید نوروز نماد پاکی، طراوات و عبادت است??

نوروز همان روزي است كه پيغمبر (صلى اللَّه عليه و آله و سلم) براى أمير المؤمنين (عليه السّلام) در غديرخم بيعت گرفت و همه اقرار به ولايت او كردند. پس در این ایام خوب است که دائما متذکر به محبت اهل بیت (علیهم السلام) باشیم.

اسلام بر نوروز تاکید دارد و آن را بزرگ داشته و آثار بسیار مهم و مقدسی برای عید نوروز برشمرده است.

بهار یک رحم زمانی است. امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: «خودتان را از باد بهار نپوشانید. زیرا جسم‌تان هم مثل درختان رشد می‌کند و موجب رویاندن گوشت و پوست می‌شود»، یعنی بهار همان کاری را که با گیاهان می کند، با بدن شما هم می کند.

بهار برای روح ما هم خوب است. چون مظهر تازگی و طراوت است. در واقع فرصتی است برای این که انسان عبادت معنوی و عاشقانه با خدا داشته باشد.

عید نوروز نماد پاکی و نظافت و فرصتی برای صله ارحام است؛ فرصت آشتی کنان، صلح و صفا و زدودن کینه ها و تلخی هاست. چون شیطان دائماً کدورت ها و تلخی ها را درمیان انسان ایجاد می کند. «إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ= به راستی که شیطان می خواهد درمیان شما دشمنی و کینه ایجاد کند». (نساء/ ۹۱ )

نوروز عزیز است نه برای این که ما با هم فقط شام و ناهار و میوه و آجیل بخوریم. مثل بچه کوچولوها کفش و لباس مان را نو کنیم. نباید نفس چرانی و گناه و معصیت کنیم. اینها دور از شأن انسانیت ماست.
?????????
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
@montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.