? مهد هیئت

? مهد هیئت

✅ وظیفه اصلی والدین، تربیت و مراقبت از #کودک است. شرکت در مراسم و #عزاداری یک عمل مستحب است. خودتان را موظف ندانید که تمام دهه در صف اول هیئات بزرگ و بسیار شلوغ، حضور داشته باشید. به توان روحی، جسمی و حوصله‌ی محدود کودکتان توجه کنید.
⏰ ساعت خواب کودکتان را تنظیم کنید. بی‌خوابی کودکان را بدخلق و بهانه‌گیر می‌کند.
? در جایی از هیئت بنشینید که تهویه‌ی مناسب هوا داشته و دسترسی‌تان به سرویس بهداشتی و بیرون از مراسم، راحت باشد.
??? میان مراسم دست کودک‌تان را بگیرید و دوری در بیرون از هیئت بزنید. کودکان خاصه آنها که زیر پنج سال هستند، نمی توانند مدت طولانی در یک مکان ساکت و بی سروصدا بمانند. حوصله‌شان سر می رود و کج خلقی میکنند.
? #اسباب_بازی مورد علاقه کودک را به همراه داشته باشید. همچنین مقادیری خوراکی و آب.
? قبل از شرکت در مراسم، متناسب با سن و سال کودکتان برایش توضیح دهید که دارید کجا می روید، داستان چیست و چرا باید در این مراسم شرکت کنیم.
⭕️ از وقایع #کربلا که احتمال می رود کودکتان را ترسیده کند، بپرهیزید. بیشتر بر روی صفات مثبت و مهربانی امام (ع) و خصوصیات ویژه فرزندان ایشان مثل ادب، شجاعت، حمایت از مظلومان، #حجاب، احترام به بزرگتر و … تأکید کنید. از #کتاب، #شعر و داستان کمک بگیرید.
? اما اگر مستمعی هستیم که فعلا فرزند نداریم و توقع سروصدای بچه در هیئت را نیز نداریم، با خودمان کنار بیاییم که بچه‌ها بخش بزرگ و مهم جهان ما هستند. آرام باشید و سعی کنید با بچه‌های حاضر در مراسم و والدین‌شان مهربان باشید و هرگز کودکان را بابت سروصدا و جنب و جوش‌شان سرزنش نکنید.
? شما نیز تجارب و نظرات خود را در این زمینه بنویسید و به @ReyhanehContact ارسال کنید تا در باشگاه مخاطبان ریحانه منتشر شود ?
@Reyhaneh_Mokhataban

? #مهارتهای_زندگی

? @Khamenei_Reyhaneh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.