?صهیونیسم داعشی یا #داعش صهیونیستی(۳)

?صهیونیسم داعشی یا #داعش صهیونیستی(۳)

اسحاق شامیر

?اسحاق شامیر (יצחק שָמִיר) در سال ۱۹۱۵ در روسیه متولد شد و سال ۱۹۳۵ به فلسطین مهاجرت کرد. بعد از کشته شدن «آبراهام استرن» در سال ۱۹۴۲، وی یکی از سه رهبر اصلی گروه «لحی» می‌شود[۶]. ترور «لرد موین»[۷] و کشتار دیر یاسین از جمله اقدامات وی در دوران ریاست بر گروه لحی بوده است.

?دیر یاسین نام روستایی در غرب بیت‌المقدس است. در آوریل ۱۹۴۸، گروه تروریستی ایرگون به رهبری مناخیم بگین و گروه تروریستی استرن (لحی) به رهبری اسحاق شامیر با هجوم به این روستا بیش از ۲۵۰ نفر از ساکنین این روستا را که بیشترشان زن و کودک بودند قتل‌عام کردند؛ بر اساس آمارها در این حمله ۲۵ زن درحالی‌که باردار بودند به قتل رسیدند و ۵۲ کودک نیز در برابر چشمان مادرانشان سربریده شده و به قتل رسیدند[۸]. بعد از این حادثه نیز ۱۵۰ اسیر این روستا که شامل زنان، کودکان و سالخوردگان بودند در کامیون‌هایی گذاشته شدند و در محله‌های یهودی‌نشین چرخانده شدند.

?یدیعوت آحارونوت در مورد این حادثه نوشته است «در این عملیات که به نام «عملیات اتحاد» (מבצע אחדות) نام‌گذاری شده بود، صد نفر از نیروهای ایرگون و لحی و با هماهنگی فرماندهان ‌هاگانا در اورشلیم به روستای دیر یاسین حمله می‌کنند؛ هنوز مشخص نشده است که در آن عملیات چه رخ داده است، اما می‌توان درمجموع گفت که آن حادثه برای مردم روستا یک فاجعه بوده است[۹]». مناخیم بگین در مورد این فاجعه گفته است که درگیری، منزل‌به‌منزل بوده است و زمانی که یهودی‌ها یک خانه را تصرف می‌کردند، با TNT آن منزل را بر سر ساکنینش خراب می‌کردند[۱۰].

ادامه دارد…

✅ پایگاه صهیون پژوهی خیبر
? @Kheybar_net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.