?صهیونیسم داعشی یا #داعش صهیونیستی(۵)

?صهیونیسم داعشی یا #داعش صهیونیستی(۵)

آریل شارون

?آریل شارون (אריאל שרון) متولد ۲۶ فوریه ۱۹۲۸ در «کفر ملال» فلسطین است. عضویت در گروه هاگانا، نخست‌وزیری اسرائیل و تأسیس حزب «کادیما» از جمله فعالیت‌های وی است[۱۵].

کشتار قبیه

?روستای قِبیه در ۲۲ کیلومتری شمال شرق بیت‌المقدس واقع است. در ۱۴ اکتبر ۱۹۵۳ تعداد ۱۰۳ سرباز از ارتش اسرائیل و ۲۰ سرباز از گروه تروریستی «۱۰۱» با هجوم به این روستا ۶۹ نفر از جمله زنان و کودکان را به قتل رساندند. در این حمله همه خانه‌های این روستا که بالغ بر ۵۶ خانه بود و همچنین مسجد و آب‌انبار این روستا به‌طور کامل و با کمک مواد منفجره تخریب شد[۱۶]. این حمله با دستور مستقیم بن گوریون صورت گرفته است و ارتش اسرائیل آن را «عملیات شوشانا» (מבצע שושנה) نام‌گذاری کرده است که در آن برای تخریب منازل از ۷۰۰ کیلوگرم مواد منفجره استفاده شده است[۱۷].

کشتار صبرا و شَتیلا

?شتیلا نام اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان است که در نزدیکی منطقه «صبرا» واقع شده است و لذا کل منطقه را «صبرا و شتیلا» نام‌گذاری می‌کنند. در سال ۱۹۸۲ و با تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان، این منطقه در محدوده و محاصره نیروهای اسرائیلی قرار گرفت. ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۲ و دو روز بعد از کشته شدن «بشیر جُمَیِّل» رئیس‌جمهور لبنان و به منظور اینکه وانمود شود این حمله برای انتقام از کشته شدن «جمیل» بوده است، نیروهای ارتش لبنان با کمک نیروهای اسرائیلی به این اردوگاه حمله کردند. این حمله توسط آریل شارون، وزیر جنگ صهیونیست‌ها، رافائل ایتان (רפאל איתן)، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل و در دوران نخست‌وزیر مناخیم بگین برنامه ریزی شده بود و «ایلی حبیقه» فرمانده نیروهای لبنانی نیز در آن مشارکت داشت. ارقامی که از تعداد کشته‌شدگان این جنایت منتشر شده است بین ۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر است. در این جنایت علاوه بر تجاوز به زنان، تعدادی زیادی از کودکان، زنان و سالخوردگان کشته شدند. این جنایت ۴۸ ساعت ادامه داشت و بعد از آن تصاویری از جنازه‌های بدون سر، سرهای بدون چشم و سرهای شکسته شده در رسانه‌های جهان منتشر شد که در نوع خود بی نظیر بود[۱۸].

ادامه دارد…
✅ پایگاه صهیون پژوهی خیبر
? @Kheybar_net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.