✅ کار فرهنگی ، زمانی تاثیر دارد که جهت دلها به سمت خداوند تنظیم شود.

✅ کار فرهنگی ، زمانی تاثیر دارد که جهت دلها به سمت خداوند تنظیم شود.

به‌جای سرمایه‌گذاری عظیم فرهنگی و مذهبی، اول باید دل و آرزوهای افراد را تنظیم کنید، اگر #آرزوها، #هدف‌ها و #انتخاب‌ها بر اساس هدف اصلی و خدا تنظیم شود، آن #کار_فرهنگی در این راستا محقق خواهد شد و این مهمترین کار است، اما اگر صد کار فرهنگی هم انجام دهید ولی این هدف اصلی در دل افراد تنظیم نشده باشد، همه بی‌فایده است

به گزارش مرکز تنظیم و نشر آثار استاد محمد شجاعی، در ادامه سلسله مباحث #خانواده_آسمانی که روز پنج شنبه ۱۳ دی ماه در شهرری برگزار شد،
استاد محمد شجاعی با بیان این مطلب گفت :
مهمترین کار این است ضمن کار برای آخرت، اول دلتان را تنظیم کنید؛ ما نیز در ابتدای کار باید اول دل خود را تنظیم کنیم و موتور هر انسان، #دل او است.

وی ادامه داد: افراد زیادی قصد دارند، خودسازی کنند اما حال خوبی ندارند، یا حس انجام آن را ندارند؛ اول بدانید که خودسازی کلاس قرآن، تجوید و مطالعه نیست، در خودسازی قبل از شروع هر کاری اول باید از دل شروع کنید. چه طور کسی می‌خواهد برای آخرتش عمل کند اما مشغول دنیا بوده و تمام دل‌مشغولی او نیز دنیا است، پس چه انتظاری برای عمل آخرت خود دارد. چنین افرادی تصمیم‌گیری‌ها، آرزوها و انتخاب‌هایشان بر اساس بخش اصلی زندگی نیست و دنیا را هدف‌گیری کرده‌اند. اما کسی که رغبت و هدفش خدا است، وقتی در امور دنیایی نیز چیزی به او پیشنهاد می‌شود، انتخابی که می‌خواهد انجام دهد طوری است که نمی‌گذارد به هدف اصلی‌اش آسیب وارد شود و برعکس افرادی که شیفته دنیا هستند، در چنین انتخاب‌هایی خیلی راحت هدف اصلی و خدا را فراموش می‌کنند.

استاد‌ محمد شجاعی گفت: به‌جای سرمایه‌گذاری عظیم فرهنگی و مذهبی، اول باید دل و آرزوهای افراد را تنظیم کنید، اگر آرزوها، هدف‌ها و انتخاب‌ها بر اساس هدف اصلی و خدا تنظیم شود، آن کار فرهنگی در این راستا محقق خواهد شد و این مهمترین کار است، اما اگر صد کار #فرهنگی هم انجام دهید ولی این هدف اصلی در دل افراد تنظیم نشده باشد، همه بی‌فایده است. اگر می‌خواهید کارهایتان درست شود، باید دغدغه خود را بر اساس معاد قرار دهید، ما با #مرگ به سوی خانواده آسمانی خود بر می‌گردیم، حالا آیا در این برگشت ما وضع خوبی داریم، خوب و سالم وارد برزخ می‌شویم؟ یا ترس و اضطراب داریم؟ همین که در بحث مرگ و معاد می‌ترسید، نشان از خرابکاری شما دارد.
وی افزود: پس انسانی که وضعش خوب است دیگر ترسی از، از دست دادن دنیا ندارد، دیگر بودن یا نبودن او در دنیا او را ناراحت نمی‌کند. چون قبلا دلش را تنظیم کرده و دغدغه او آخرت بوده است و تمام انتخاب‌هایش بر مبنای آخرت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.