?نشانه های آخرالزمان در روایات

?نشانه های آخرالزمان در روایات

♦️ در روایات اسلامی برای دوره آخرالزمان علایم و نشانه‌‌هایی ذکر شده که با تحقق این علایم و نشانه‌‌‌ها در جهان ، پی می‌‌بریم که شاید هم اکنون در دوره آخرالزمان قرار داریم. اینک به برخی از این علایم و نشانه‌‌ها اشاره می‌‌کنیم:

? گسترش ترس و ناامنی

♦️امام باقر (ع) می‌فرماید: «لایقوم القائم الاّ علی خوف شدید…»؛ «حضرت قائم (عج) قیام نمی‌کند مگر در دورانی پر از بیم و هراس.»

? (الغيبة نعمانی، ص ۲۳۵)

? سردی عواطف انسانی

♦️رسول گرامی اسلام (ص) در این‌باره می‌فرماید: «فلاالکبیر یرحم الصغیر ولاالقوی یرحم الضعیف، و حینئذ یأذن اللَّه له بالخروج»؛ «در آن روزگار، بزرگتر‌ها به زیردستان و کوچکتر‌ها ترحّم نمی‌کنند و قوی بر ضعیف ترحّم نمی‌نماید. در آن هنگام خداوند به او [مهدی (عج)] اذن قیام و ظهور می‌دهد.»

? (بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۸۰)

? گسترش فساد اخلاقی

♦️محمد بن مسلم می‌گوید: به امام باقر (ع) عرض کردم:‌ای فرزند رسول خدا! قائم شما چه وقت ظهور خواهد کرد؟ امام فرمود: «إذا تشبّه الرجال بالنساء، والنساء بالرجال، واکتفی الرجال بالرجال، والنساء بالنساء»؛ «هنگامی که مرد‌ها خود را شبیه زنان و زنان خود را شبیه مردان کنند. آن‌گاه که مردان به مردان اکتفا کرده و زنان به زنان اکتفا کنند.»

?(كمال الدين، ج ۱، ص ۳۳۱)

? آرزوی کمی فرزند

♦️پیامبر اسلام (ص) فرمود: «رستاخیز بر پا نمی‌شود تا آنکه که کسی پنج فرزند دارد آرزوی چهار فرزند کند. و آنکه چهار فرزند دارد می‌گوید: کاش سه فرزند داشتم، و صاحب سه فرزند آرزوی دو فرزند دارد. و آنکه دو فرزند دارد، آرزوی یک فرزند بنماید. و کسی که یک فرزند دارد آرزو کند که کاش فرزندی نداشت.»

? (فردوس الاخبار، ج ۵، ص ۲۲۷)

? مرگ‌‌های ناگهانی

♦️پیامبر اکرم (ص) فرمود: «قیامت برپا نمی‌گردد، تا اینکه مرگ سفید ظاهر شود. گفتند:‌ای رسول خدا! مرگ سفید چیست؟ فرمود: مرگ ناگهانی.»

? (الفائق، ج ۱، ص ۱۴۱)

? جنگ و کشتار

♦️امام رضا (ع) فرمود: «پیش از ظهور امام زمان (عج) کشتارهای پیاپی و بی‌‌وقفه رخ خواهد داد.»

?(الغيبة نعمانی، ص ۲۷۱)

?تعجیل در ظهور امام زمان ارواحنا فدا صلوات برمحمد وآل محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.