❇️ هم‌زمان با داغ شدن مجدد بحث مذاکره با آمریکا،

سخن_هفته

❇️ هم‌زمان با داغ شدن مجدد بحث مذاکره با آمریکا، خط حزب‌الله سرانجام این موضوع را بررسی می‌کند:
? #بی‌فایده، #با‌ضرر

? اين يک واقعيت انکارناپذير است که آمريکايي‌ها به #مذاکره با ايران احتياج دارند. چرا؟ حداقل به دو دليل عمده: اول آنکه قدرت هژموني ايالات متحده، روز به روز در حال افول است، پس نياز دارند به افکار عمومي جهان نشان دهند که هم‌چنان قدرت برتر دنيا و محور تحولات آن هستند. دوم آنکه جمهوري اسلامي به‌عنوان يک قدرت نوظهور دست‌کم منطقه‌اي، توانسته است در سال‌هاي اخير، عمق راهبردي خود را روز به روز گسترش داده و در عين حال، سياست مستقل بودن خود از نظام سلطه را هم به معرض نمايش بگذارد، پس کشاندن چنين کشوري به ميز مذاکره، براي مقامات آمريکايي از اهميت زيادي برخوردار است.

♨️ اما چرا با آمريکا مذاکره نمي‌کنيم؟

⁉️اين سؤالي کليدي است و اين روزها توسط برخي از سياسيون و رسانه‌هاي داخلي مطرح مي‌شود. براي پاسخ به آن اما بياييد سؤال را برعکس کنيم و بپرسيم که اگر فرضا (فرض محال) با آمريکا مذاکره کنيم چه اتفاقي مي‌افتد؟ در اين صورت، طبعا نتيجه‌ي آن از سه حالت خارج نيست:

⚫️ #اول، دو طرف پاي ميز مذاکره بروند و بعد از ساعت‌ها و روزها گفتگو کردن، به دليل تعارض شديد #ديدگاه‌ها و #رويکردها، به نتيجه‌اي نرسند و ميز مذاکره را ترک کنند. واضح است که در اين حالت، نه تنها چيزي عايد کشور نمي‌شود بلکه هم فرصت‌هاي کشور به هدر مي‌رود، و هم فضاسازي‌ها عليه ايران به شکل سنگين‌تري از سر گرفته خواهد شد که ايران نمي‌خواهد مذاکرات به نتيجه برسد و به اصطلاح مي‌شود کالاول!

⚪️ #دوم، دو طرف بعد از مذاکرات فشرده و بحث‌هاي فراوان، در بهترين حالت به توافقي شبيه همين توافق موسوم به #برجام برسند. در اين حالت، سؤال آن است که آيا منافع ايران از اين متن حاصل خواهد شد؟ آيا برجام منتهي به برداشتن #تحريم‌ها شد که حالا مجددا چيزي شبيه آن را تجريه کنيم؟ از اين مهم‌تر، اساسا چه تضميني وجود دارد که دولت بعدي ايالات متحده، مانند دولت فعلي، برخلاف همه‌ي قواعد و قوانين حقوقي عمل نکند و با اين ادعا که اين توافق به ضرر کشور آمريکا است، به‌طور يک‌جانبه از آن خارج نشود؟ و اصلا چرا بايد مسيري را که يک بار آزموده‌ايم و به نتيجه‌اي هم نرسيده‌ايم، مجددا تکرار کنيم؟

? #سوم هم اينکه آمريکا به مذاکرات، به صورت يک بسته‌ي کامل که فراتر از موضوع هسته‌اي نگريسته و خواستار #مذاکراتجامع با ايران، بر سر ساير موضوعات مهم مانند #فعاليت‌هايمنطقه‌اي ايران، #تسليحاتموشکي، #حقوقبشر، حمايت ايران از #گروه‌هايمحورمقاومت هستند. مثل روز روشن است که پيامد چنين مذاکره‌ای نیز تهي کردن کشور از #مؤلفه‌هايقدرت خود است و در اين صورت، کشور بيش از هر زمان ديگري به گزينه‌ي #حمله‌ينظامي نزديک‌تر خواهد شد. بنابراين هيچکدام از سه حالت فوق، در بردارنده‌ي #منافع_ملي کشور و مردم نخواهد بود.

? پس چه بايد کرد؟
حال که مشخص شد مذاکره با آمريکا، «بي فايده و باضرر» است، بايد به اين سؤال پاسخ داد که پس چه بايد کرد و راه چاره چيست؟ جواب اين سؤال را به تفصيل، رهبر انقلاب در مراسم سالگرد رحلت امام خميني(ره) بيان کردند: رساندن کشور به #نقطه‌ي_بازدارندگي. «هدف #مقاومت عبارت است از رسيدن به نقطه‌ي بازدارندگي. هم در اقتصاد، هم در مسائل سياسي کشور، هم در مسائل اجتماعي، هم در مسائل نظامي بايد به نقطه‌اي برسيم که اين نقطه بازدارنده باشد، يعني بتواند جوري خود را نشان بدهد که دشمن را از تعرّض به ملّت ايران در همه‌ي زمينه‌ها منصرف کند؛ دشمن ببيند فايده‌اي ندارد و با ملّت ايران نمي‌تواند کاري بکند.»

❇️ هم‌زمان با داغ شدن مجدد بحث مذاکره با آمریکا، خط حزب‌الله سرانجام این موضوع را بررسی می‌کند:

@Khattehezbollah

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.