مبادا غفلت کنید! ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

⛔️ مبادا غفلت کنید!
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

 مبادا غفلت کنید!  ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

اعمال صالحه انسان، اعمال باقیه انسان، فانی نمی‌شود. بدانیم که طاعات، عبادات، مقرّبات، اینها یک چیزی نیست که به‌واسطه اینکه [مثلاً] این اتاق (دنیا) خراب شد، آنها هم از بین بروند؛ [یا اگر] این بدن از روح منفصل شد، آنها هم بروند. آنها باقی و ثابت هستند، بلکه یک صورت معنویه‌ای در آنجا (قیامت) از اینها، برای هر فرد، ظاهر خواهد شد. مبادا غفلت کنید!

? به‌سوی محبوب، ص١١٢

? دوشنبه ٢۴ تیر ماه ١٣٩٨

پرسشوپاسخ از آیت‌الله بهجت قدس‌سره

سؤال: بهترین ذکر، چه ذکری است؟

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: بالاترین ذکر به نظر حقیر، «ذکر عملی» است؛ یعنی «ترک معصیت در اعتقاد و در عمل»؛ همه چیز محتاج به این است و این، محتاج به چیزی نیست و مولّدِ خیرات است.

✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

وای بر ما اگر معلوم شود که در فلان مقدمه‌ی کار با دشمنان شریک بوده‌ایم و باعث شده‌ایم دشمن بر ملت مسلمان مسلط شود! پناه بر خدای کریم! یا ستار!

? در محضر بهجت، ج٣، ص٢٢١

اینگونه_بود …

? خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

تابستان بود و هوای شهر قم داغ داغ بود . برایشان پنکه ای تهیه و به سختی قانعشان کردند که پنکه در زمان نماز خواندن روشن باشد. پنکه اما چاره ای برای گرما نبود.
روزی با همان تن خیس عرقشان بعد از فراغت از نماز رو به فرزندشان کردند گفتند : اگر سلاطین عالم لذت نماز را درک می کردند به دنبال لذتهای دیگر دنیا نمی‌رفتند…

? براساس خاطره اي از حجت الاسلام والمسلمين علي بهجت

◾️ ماجرای شهادت آقازاده‌ی آخوند خراسانی از زبان آیت‌الله بهجت رحمهم‌الله
? به مناسبت شهادت آیت‌الله حاج میرزا محمد آقازاده، فرزند آخوند خراسانی؛ ١٣٥٦ق.

✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

به خدا پناه می‌بریم! انسان نباید هیچ‌گاه از عاقبت خود خاطر جمع باشد. هنگامی که برای بار دوم آقازاده‌ی مرحوم آخوند خراسانی را در زمان رضاشاه پهلوی به زندان بردند، به او فهماندند که اگر کشف حجاب را امضا کنید، شما را نجات می‌دهیم ـ و اگر امضا می‌کرد نجاتش می‌دادند ـ ولی ایشان گفت: گناهانم نزد خدا زیاد است، چه بهتر که در همین راه به شهادت برسم. و شاه او را کشت، چه کشتنی! …

«أَلْمُلْک عَقیمٌ؛ سلطنت نازاست [و به انسان وفا نمی‌کند]». خدا این‌گونه بلاها را برای اهل ایمان قسمت نکند، و اگر قسمت کرد، تزلزل قلبی از دین و ایمان را قسمت نکند، وگرنه اشدّ(شدیدتر) از این بلاها را هم بر سر اهل ایمان و ولا آورده‌اند!

? در محضر بهجت، ج١، ص٢٣٢

سیره_عبادی حضرت آیت الله بهجت

? (برگرفته از کتاب #بهجت_الدعاء؛ مجموعه عبادات، ادعیه، اذکار و دستورالعمل‌های عبادی مورد سفارش حضرت آيت‌الله بهجت رحمه‌الله)

✴️ رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله در پاسخ کسی که عرض کرد: دوست دارم دعایم مستجاب شود، فرمود: طَهِّرْ مَأْكَلَكَ وَ لَا تُدْخِلْ بَطْنَكَ الْحَرَام؛ خوراکت را [از حرام] پاکیزه کن و در شکمت حرام داخل نکن.

? بهجت‌الدعاء، ص ۴٠

? چهارشنبه ٢۶ تیر ماه ١٣٩٨

استفتاء از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره

سؤال: از نظر شرع مقدس اسلام چند قسم ربا وجود دارد؟

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: دو قسم ربا وجود دارد:
١. ربای معاملهای: و آن ربایی است که یکی از دو چیز مثل هم با زیادهی همان چیز به مثل دیگر فروخته میشود؛ مانند فروختن یک کیلو گندم به دو کیلو از آن و این قسم از ربا در مکیل و موزون (پیمانه‌ای مثل لیتر و وزنی مثل کیلو)است، نه چیزهای شمردنی.
٢. ربای قرضی: و آن شرط زیاده کردن در قرض و وام است؛ مثل اینکه مالی را وام بدهد، به شرط آن که وامگیرنده بیشتر از مقداری که وام گرفته بپردازد، و فرقی نمیکند که این زیاده پول یا جنس یا کار و خدمتی بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.