❓مساله 640: خانم ها چطور می تونن بفهمن

?????

#نشانه_های_خروج_منی_در_خانم_ها
#جنابت

❓مساله 640: خانم ها چطور می تونن بفهمن جنب شده اند یا نه ؟

? آیات عظام امام خمینی، خامنه ای، سیستانی، صافی، فاضل، مکارم، وحید:
خروج ترشّحات و مایعات از خانم ها، اگر با اوج شهوت (اوج لذت ) جنسي همراه باشه، حكم به جنابت شون مي‏ شه و لازم هم نيست خروج ترشحات با پرتاب و سست شدن بدن همراه باشه .

بنابراین اگر بدون شهوت آبی از خانمی خارج بشه، حكم آب مني رو نداره و ایشون جنب نشدن؛ مگر این که از راه ديگه ای خودشون بقين كنند آبی که ازشون خارج شده مني بوده.

?توضيح ‏المسائل مراجع، م 346؛ وحيد، توضيح ‏المسائل، م 352 ؛ سيستاني، تعليقات علي العروة، ج 1، غسل الجنابة، الاول ؛ خامنه‏ اي، اجوبةالاستفتاءات، س 171؛ صافي، هدايةالعباد، ج 1، م 175.

? آية اللَّه بهجت:
خروج ترشّحات و مایعات از خانم ها، اگر با اوج شهوت (اوج لذت ) جنسي و پرتاب همراه باشه، حكم به جنابت شون مي‏ شه ولی  اگر هيچ يك از این دو علامت و يا يكي از اونها رو نداشته باشن، جنب نمی شن؛ مگر این که از راه ديگه ای خودشون بقين كنند آبی که ازشون خارج شده آب مني بوده.

?بهجت، توضيح ‏المسائل مراجع، م 346.

? آيات عظام تبريزي و نوري:
خروج ترشّحات و مایعات از خانم ها، اگر با اوج شهوت (اوج لذت ) جنسي و سست شدن بدن همراه باشه، حكم به جنابت شون مي‏ شه ولی  اگر هيچ يك از این دو علامت و يا يكي از اونها رو نداشته باشن، جنب نمی شن؛ مگر این که از راه ديگه ای خودشون بقين كنند آبی که ازشون خارج شده آب مني بوده.

?تبريزي، استفتاءات، س 248.

⭕️ نکته : جنابت یعنی حالتی که بعد از رابطه جنسی یا خارج شدن آب منی برای انسان به وجود میاد.
بعد از جنب شدن باید حتما غسل جنابت کرد .

???????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.