بایگانی برچسب: آیت الله بهجت (ره)

?کلام نفیس?

?کلام نفیس? ✍ بعضی از اساتید اخلاق در نجف می گفتند کسی که این نمازهای پنج گانه را در اول وقت بخواند به مقامات عالیه می رسد . می گفت اگر نماز های پنج گانه را خواندید و به مقامات عالیه نرسیدید من را لعن کنید …. ✅ آیت الله بهجت (ره)

ادامه نوشته »

همین نماز را که ما

آیت الله بهجت (ره): همین نماز را که ما با تهدید به چوب و تازیانه و عقوبت جهنمی شدن ، انجام می دهیم ، اولیاء می فرمایند: از همه چیز لذیذتر است از آیه شریفه(ان اصلاة تنهی عن الفحشاء والمنکر) ( نماز انسان را از کارهای زشت و ناپسند باز می دارد ) استفاده می شود که کسی که از …

ادامه نوشته »

خداوند انسان را طوری آفریده

آیت الله بهجت (ره): خداوند انسان را طوری آفریده که می تواند از راه عبودیت و بندگی خالص از مقام ملائکه گام فراتر نهد و مقامات انبیاء و اولیاء را کسب نماید. اسباب غفلت و نسیان از یاد و ذکر خداوند را خود ما فراهم می کنیم … در اثر محاسبه و مراقبت  عیب کار آشکار می گردد.

ادامه نوشته »

آیت الله بهجت (ره)

آیت الله بهجت (ره): ما باید در این فکر باشیم که چگونه    می توانیم یک امضاء و تأیید از مولایمان حضرت ولی عصر (عج) بگیریم . یعنی چگونه درس بخوانیم و چگونه رفتار کنیم که مولایمان ما را امضاء و تأیید کند.

ادامه نوشته »

آیت الله بهجت (ره)

آیت الله بهجت (ره) همین برای انسان کافیست که خود را در محضر خدا ببیند و خدا را در همه احوال ، مطلع از خود و در همه جا حاضر و بر همه کارها و احوال خود، ناضر بداند.

ادامه نوشته »