علي(ع) همواره کنار پيامبر(ص)

علي(ع) همواره کنار پيامبر(ص)
وقتي پيامبر (ص) گرفتار محاصره ي اقتصادي و قطع روابط خانوادگي با قريش شد و در شعب ابي طالب محصور بود, علي (ع) با هزاران زحمت و با طي راه هاي صعب و دشوار , به تهيه مواد غذايي براي پيامبر (ص) و ديگر همراهان مي پرداخت.
زماني كه پيامبر (ص) به سوي طائف و ديگر نقاط حومه ي مكه مي رفت وظيفه ي خويش را در ابلاغ پيام الهي به انجام رساند, اين علي (ع) بود كه همراه او مي رفت تا پيامبر (ص) تنها نماند و او را در مشكلات و گرفتاري هاي احتمالي ياري رساند.
مشركين كه تحت فشار تبليغ اسلام قرار گرفته و ادامه ي كار رسول خدا (ص) را موجب اضمحلال قدرت خويش ديدند, دست به توطئه قتل پيغمبر زدند. يار فداكار رسول الله (ص) با پيامبر (ص) طرحي را براي مقابله با اين توطئه ريختند, طرحي كه نياز به فداكاري داشت.
علي (ع) آنقدر عاشق پيامبر (ص) بود كه از جان و دل پذيرفت تا خود را در معرض خطر قرار دهد و پيامبر (ص) را از خطر برهاند.
هنگامي كه پيامبر (ص) به مدينه هجرت فرمود, از آنجا كه علي (ع) نزديكترين فرد به رسول الله بود, علاوه بر وظيفه اي كه در جهت بازگرداندن امانات مردم (كه نزد پيامبر بود) داشت, به همراه خانواده پيامبر (ص) كه در ميان تهديد مشركين گرفتار بودند, پس از چند روز به طرف مدينة النبي به راه افتاد و پيامبر (ص) در نزديكي يثرب آنقدر تامل كرد تا برادرش علي (ع) از راه برسد و به همراه او به مدينه وارد گردد.
اين روابط با ازدواج علي (ع) با دختر گرامي رسول خدا (ص) , فاطمه زهرا (ع) استحكام بيشتري يافت. ثمره ي اين ازدواج فرزنداني بودند كه پيامبر (ص) با تمام وجودش آنها را دوست داشت و اولاد خويش مي خواند اين تنها به خاطر فاطمه نبود كه به خاطر علي (ع) نيز بود
برگرفته از «سيري در حيات طيبه – زندگينامه امام علي (ع) » www. Tebyan.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.