سير خلقت نوراني حضرت زهرا(ع) 2

سير خلقت نوراني حضرت زهرا(ع) 2
خديجه مي گويد: در آن شب طبق معمول، درب خانه را بسته و در بستر استراحت كرده بودم. ناگهان صداي كوبيدن در بلند شد. گفتم: كيست؟ كه جز محمد(ص) كسي سزاوار نيست درب اين خانه را بكوبد. آهنگ دلنشين پيغمبر بگوشم رسيد كه فرمود: باز كن، محمد هستم. شتابان در را باز كردم. با روي گشاده وارد خانه شد. طولي نكشيد كه نور فاطمه (ع) از صلب پدر به رحم مادر وارد شد.

مطلب ديگر آنكه: اعتكاف چهل روزه حضرت در خانه فاطمه بنت اسد، و شب زنده داري و روزه هاي مكرر و كناره گيري از مردم و از همسر بزرگوارش خديجه، شباهتي به دوران آغازين نزول وحي و روزهاي نخستين قبل از بعثت داشت آري: در آن ايام آماده پذيرش تحفه الهي بود كه بزودي منشا پيدايش امامت و ولايت مي شد بلكه او ريشه اصلي درخت نبوت بود، همانگونه كه از حضرت باقر عليه السلام وارد شده است.(1)
مطلب ديگر آنكه حضرت سنت و روش هميشگي خود را در هنگام افطار ترك كرده و آن غذا را به خود اختصاص داده و ديگران را از ورود به آن خانه منع كرد.

نكته ديگر آنكه: سنت خود را در تطهير و وضو گرفتن به هنگام ورود به خانه و آماده شدن براي نماز قبل از خوابيدن ترك كرد كه اين رها كردن سنت جاريه دلالت بر اهميت آن موضوع دارد.

1- طريحي، مجمع البحرين، ماده شجر.
سير خلقت نوراني حضرت زهرا _ http://www.askdin.com/thread12187.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.