تکلم حضرت زهرا (ع)پيش از تولد با مادر

تکلم حضرت زهرا (ع)پيش از تولد با مادر
ابن بابويه به سند معتبر از مفضل بن عمر روايت كرده است كه گفت : از امام صادق (ع) سؤ ال كردم كه چگونه بود و ولادت فاطمه (ع)؟
حضرت امام صادق (ع) فرمود: چون خديجه (ع) اختيار مزاوجت حضرت رسالت (ص) نمود، زنان مكه از عداوتي كه به آن حضرت داشتند، از او هجرت نمودند و بر او سلام نمي كردند و نمي گذاشتند كه زني به نزد او برود. پس خديجه را به اين سبب وحشتي عظيم عارض شد، وليكن عمده غم و جزع خديجه براي حضرت رسول (ص) بود كه مبادا از شدت عداوت ايشان آسيبي به آن حضرت برسد. چون به فاطمه (ع) حامله شد، فاطمه در شكم با او سخن مي گفت و مونس او بود و او را صبر مي فرمود.
خديجه (ع) اين حالت را از حضرت رسالت (ص) پنهان مي داشت . پس روزي حضرت داخل شد، شنيد كه خديجه با شخصي سخن مي گويد و كسي را نزد او نديد، فرمود: اي خديجه ! با كه سخن مي گويي ؟
خديجه گفت : فرزندي كه در شكم من است با من سخن مي گويد و مونس ‍ من است .
حضرت رسالت (ص) فرمود: اينك جبرئيل مرا خبر مي دهد كه اين فرزند دختر است ، او و نسل او طاهر با ميمنت با بركت است ، و حق تعالي نسل مرا از او به وجود خواهد آورد، و از نسل او امامان و پيشوايان دين به هم خواهند رسيد، حق تعالي بعد از انقضاي وحي ايشان را خليفه هاي خود خواهد گردانيد در زمين. أمالي الصدوق 593 المجلس السابع و الثمانون
360 داستان از فضايل مصائب و کرامات فاطمه زهرا(ع) – عباس عزيزي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.